اعلام تحولات تازه در برگزاری سومین دوره جشنواره شمسه

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون شهرداری تهران گفت: تفکیک زمان برگزاری جشنواره ها، ایجاد میزهای تخصصی ۱۲گانه و واگذاری اجرای جشنواره به مدیران محلات، از جمله تحولات تازه در سومین دوره جشنواره شمسه است.

به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمید کیانی معاون برنامه ریزی اداره کل فرهنگی شهرداری تهراندر سومین جشنواره  آیینی شمسه، با اشاره به تغییرات جدی در شکل گیری جشنواره سوم شمسه  افزود: این تغییرات بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری شمسه و در راستای  چابک سازی جشنواره برای نزدیک شدن به هدف اصلی اجرای جشنواره های محلی ایجاد شده است تا در سال آتی شاهد برگزاری جشنواره به صورت صد در صد محله  
ای از سوی مدیران محله های ۳۷۴ گانه پایتخت باشیم.  
وی تصریح کردد: امسال برای ایجاد رقابت منطقی بین بخش های مختلف، زمان  برگزاری جشنواره ها تفکیک شد به گونه ای که به جای برگزاری همزمان ۱۲  جشنواره، سه جشنواره آیینی، فرهنگی و هنری هر یک به فواصل زمانی مختلف  برگزار خواهد شد.  
معاون برنامه ریزی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه جشنواره  شمسه در طول سال متوقف نمی شود، افزود: شمسه پایان ندارد بلکه با اجرای این شیوه، رقابت های رشته ها در فصلی خاص و توسط سراهای محلات و خانه های ۱۲  گانه به عرصه ظهور و بروز خواهد رسید.  
وی اعلام کرد: امسال به ازای رشته های ۱۲گانه شمسه، میزهای تخصصی با مسئولیت ۱۲ نفر از مدیران مجموعه اداره فرهنگی در ستاد مرکزی جشنواره  شمسه مستقر شده وآنان عهده دار فعالیت های مربوط به هماهنگی، پشتیبانی و  خدمت رسانی شده اند تا دبیران تخصصی فارغ از دغدغه های ستادی، صرفا به  فعالیت های تخصصی خود بپردازند.  
کیانی با اعلام حذف دبیران هادی در سومین دوره شمسه، افزود: اختیار  فعالیت های اجرایی و هماهنگی مجموعه جشنواره های شمسه به مدیران محلات سپرده شده تا از ابتدا فرصت شناسایی پتانسیل های محلات و بکارگیری آن در  اجرای برنامه های فرهنگی و هنری محله، برای آنان فراهم شود.  
وی با اشاره به احیای نقش مدیران اجتماعی نواحی در شمسه سوم، اظهار داشت:  امسال روسای اجتماعی نیز به عنوان رابط، هماهنگ کننده و پشتیبان، به کمک  مدیران محله می شتابند و نقش اثرگذاری را در این عرصه ایفا خواهند کرد.  
کیانی خاطرنشان کرد: امسال هر گروه از جشنواره دارای اختتامیه های مجزاست  و پایان دوره برگزاری هر شمسه متناسب با آیین ها و مناسبت ها خواهد بود ./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.