اعلام جزئیات قیمت‌گذاری در شورای رقابت

۳۰ آبان ،

اعلام جزئیات قیمت‌گذاری در شورای رقابت

عصر خودرو : رئیس شورای رقابت با تشریح جزئیات قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، گفت: برای قیمت‌گذاری خودرو و از بین بردن انحصار در بازار، یک دستورالعمل تدوین می‌شود.

به نقل از فارس جمشید پژویان اظهار داشت: شورای رقابت در مصوبه قبلی خود تشخیص داد که بازار خودرو دارای تمرکز بالا و انحصار است که با این تشخیص، دستور‌العمل تعیین قیمت و کنترل بازار خودرو در اختیار شورا خواهد بود.
وی تصریح کرد: منتظریم، اگر پیشنهادی در مورد قیمت‌گذاری خودرو وجود دارد، از سوی خودروسازان و دستگاه‌های مرتبط به شورا منتقل شود، تا یک دستور‌العمل برای قیمت‌گذاری خودرو تدوین شود.
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه یک دستور‌العمل در چارچوب جهانی اقتصاد برای افزایش بهره‌وری و کارایی در صنعت خودرو تدوین می‌شود، گفت: این دستور‌العمل طوری خواهد بود که نه صنایع خودروسازی دچار ورشکستگی شوند، نه اینکه انحصار موجود در بازار خودرو ادامه داشته باشد و نه ضرری متوجه مصرف‌کنندگان شود.
پژویان تصریح کرد: باید با افزایش تمرکز و انحصاری بودن بازار خودرو مقابله شود و به سمت رقابتی شدن تولید حرکت شود که در این راستا جلساتی با خودروسازان برگزار شده و در آینده نیز نشستهایی با آنها و اشخاص مسئول در صنعت خودروسازی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در شورای رقابت همه مسائل مطرح شده در چارچوب مبانی علمی و دانش اقتصاد مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد، افزود: در مورد خودروهای وارداتی نیز در شرایطی که شورا تشخیص دهد این مسئله در دستور کار قرار خواهد گرفت.
این استاد اقتصاد اظهار داشت: اگر شورا تشخیص دهد که در واردات خودرو انحصار وجود دارد، حتماً در این مورد ورود خواهد کرد، تا کنترل بازار و حذف انحصار اتفاق افتد.
وی ادامه داد: بحث واردات خودرو نیز توسط شورای رقابت در حال بررسی است و شورا با مطالعات تخصصی و علمی در این مورد تصمیم‌گیری خواهد کرد.
رئیس شورای رقابت با اشاره به اجحاف حقوق بعضی خریداران خودروهای داخلی، گفت: بر این اساس، شورای رقابت در بحث قیمت‌گذاری وارد عمل شده تا در جهت منافع مردم و اصلاح فضای اقتصادی ورود علمی و تخصصی داشته باشد.
پژویان با بیان اینکه در مورد بازار محصولات دیگر نیز در حال بررسی در شورای رقابت هستیم، گفت: در صورت صدور مصوبه در مورد هر یک از این کالاها، از طریق شورا اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.
وی تأکید کرد: شورای رقابت در چارچوب قوانین عمل می‌کند و اجازه سوء استفاده از یک قدرت انحصاری را در بازار نخواهد داد.

سه شنبه ۳۰ آبان   ۲۱:۴۲

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.