اعلام زودهنگام خریدتضمینی” گندم” روندی مثبت در خودکفایی است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اعلام زودهنگام قیمت خرید تضمینی گندم و تأمین نیاز داخلی در کاهش واردات و ارزبری از کشور تبعات مثبتی در آینده در راستای خودکفایی خواهد داشت.


سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اعلام زودهنگام خرید تضمینی در سال‌جاری از سوی دولت را می‌توان یک اقدامی مثبت ارزیابی کرد افزود: قیمت خرید تضمینی باید بر اساس نرخ ارز و قیمت بین‌المللی آن تعیین شود.

وی تصریح کرد: چنانچه قیمت خرید تضمینی از قبل اعلام شود گندم مورد نیاز داخلی تأمین و کمتر شاهد واردات در آینده خواهیم بود.‌

نماینده مردم شوش دانیال با بیان اینکه در سال‌های قبل با برپایی جشن خودکفایی گندم نباید همچنان واردکننده باشیم خاطرنشان کرد: در سال قبل سه الی چهار میلیون تن واردات گندم داشتیم که با برطرف شدن مشکلات ممکن است این رقم افزایش یابد.

نوری چگونگی اتخاذ برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های دولت را در تأمین نیاز داخل حائز اهمیت برشمرد و تأکید کرد: با تأمین نهادهای لازم برای کشاورزان علاوه بر خوداتکایی زمینه ورود به بازارهای جهانی در صادرات گندم فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری یک هزار و ۵۰ تومان و گندم دروم با اندکی تفاوت قیمت ۵۰ الی ۸۰ تومان بیش از گندم معمولی از سوی دولت تعیین شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.