اعلام سهمیه‌ کامل کشورهادرلیگ‌قهرمانان آسیا

۰۹م آذر ،

کمیته اجرایی ای‌اف‌سی برای آخرین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی امروز به ریاست ژانگ جیلونگ، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت تا کنگره ای‌اف‌سی در پایان آوریل ۲۰۲۲ برگزار شود و انتخابات برای تصدی پست‌های ای‌اف‌سی و کمیته اجرایی فیفا برگزار شود.

در این جلسه که پیش از مراسم اهدای جوایز برترین‌های فوتبال آسیا در مقر AFC برگزار شد، کمیته اجرایی مصوب کرد که انتخابات برای یک نایب رئیس ای‌اف‌سی، ۲ عضو بانوان کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا و یک پست کمیته اجرایی انجام شود.

اعضای کمیته همچنین تصمیم گرفتند که انتخاباتی برای تصدی پست ریاست ای‌اف‌سی در این کنگره انجام شود. همچنین رضایت اعضا برای سازماندهی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۴ سال آسیا اعلام شد.

این کمیته همچنین تصمیم گرفت تا در خصوص سهمیه‌های قهرمانان چلنج کاپ در رقابت‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ برای راهیابی به رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۹ تجدید نظر شود.

همچنین تصمیم‌گیری شد تا مسابقات رفت و برگشت مرحله یک‌شانزدهم برای لیگ قهرمانان معرفی شود؛ در حالی که مرحله یک‌شانزدهم ای‌اف‌سی رقابت‌های آسیایی سال آینده بدون برگزاری دیدارهای رفت و برگشت برگزار شود.

علاوه بر تصویب تصمیم‌هایی که در خصوص این کمیته‌ها انجام شد؛ کمیته اجرایی ای اف سی تصویب کردند که سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا به صورت زیر به تأیید برسد:

منطقه شرق:

ژاپن ۴ سهمیه مستقیم

کره‌جنوبی ۴ سهمیه مستقیم

چین ۴ سهمیه مستقیم

ازبکستان یک سهمیه مستقیم

استرالیا یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف

تایلند یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف

منطقه غرب:

عربستان سعودی ۴ سهمیه مستقیم

قطر ۴ سهمیه مستقیم

ایران ۳ سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف

امارات متحده عربی ۲ سهمیه متسقیم و ۲ سهمیه پلی‌آف

ازبکستان یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.