اعلام قیمت مرکبات مازندران برای شب عید

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از نرخ ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومانی دولت برای خرید مرکبات تنظیم بازار شب عید خبر داد.

اعلام قیمت مرکبات مازندران برای شب عید

به گزارش ممتاز نیوز، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت : با توجه به قیمت ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومانی دولت برای خرید مرکبات از باغداران بنظر می‌رسد شاهد استقبال خیلی خوب باغداران باشیم.

ایزدی با بیان اینکه به طور میانگین و متوسط هر کیلو مرکبات مازندران در بازار ، حدود ۱۰ هزار تومان و روی درخت حدود ۶ تا ۷ هزار تومان است. افزود:استان‌های متقاضی مرکبات استان ، با ورود سازمان تعاونی روستایی ، مبالغ خود را بر اساس نرخ پیشنهادی پرداخت می کنند.

او گفت : مازندران با ۱۱۵ هزار هکتار باغات مرکبات و تولید بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال بیش از ۵۵ درصد نیاز بازار داخل را تامین می‌کند که از این میزان سطح زیر کشت، حدود ۱۰ هزار هکتار به ارقام نارنگی‌های پیش‌رس هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا و مابقی به سایر ارقام مرکبات اختصاص دارد.

سهم مازندران در مرحله نخست ۱۶ هزار تن

مدیر تعاونی روستایی استان مازندران نیز گفت : اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران  امسال مباشر خرید مرکبات تنظیم بازاری شده است و با دریافت سفارش از استان‌ها قرارداد خرید پرتقال را از سورتینگ‌داران و باغداران آغاز کرده است.

حاتم نژاد افزود : اتحادیه و تشکل‌های بخش کشاورزی خرید مرکبات برای تنظیم بازار شب عید را آغاز کرده اند و در مرحله نخست سهم مازندران ۱۶ هزار تن قرار داد با سورتینگ داران استان بسته شد.

او ادامه داد : پرتقال‌های تامسون مازندران در اندازه ۱۹۰ تا ۲۹۰ گرم یا بیشتر، در جعبه‌های ۶ تا ۸ کیلویی به قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۱۰ اسفند به استان‌های متقاضی ارسال می شود.

برداشت مرکبات از باغ‌های مازندران توسط باغداران از ابتدای پاییز آغاز شده و تا اواسط بهمن ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.