اعلام نامزدهای جوایز اسکار تلویزیونی / دو سریال تاریخی به دنبال درو کردن جوایز + عکس

به گزارش خبرآنلاین، نامزدهای شصت و چهارمین دوره جوایز اِمی (اسکار تلویزیون) پنجشنبه اعلام شدند. در این بین دو سریال «مردان خشن» و «داستان وحشت آمریکایی» هرکدام با ۱۷ نامزدی و دو سریال «دانتن ابی» و «هت‌فیلدز و مک‌کویز» هرکدام با ۱۶ نامزدی رکورددار نامزدی جوایز امی هستند.

 

شبکه پی‌بی‌اس بالاخره پس از ۳۵ سال موفق شد با پخش فصل دوم «دانتن ابی» در رشته بهترین سریال درام نامزد شود، رشته‌ای که برنده آن درواقع بهترین سریال تلویزیونی داستانی سال است.

 

این در حالی است که فصل اول این سریال تاریخی سال گذشته در بخش بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی نامزد شده بود. اینکه «دانتن ابی» از سوی برگزارکنندگان جوایز امی از سریالی کوتاه به سریالی درام تغییر رشته داده است خبر خوشی برای شبکه پی‌بی‌اس است، سال ۱۹۷۷ همین اتفاق برای سریال تاریخی «طبقه بالا، طبقه پایین» افتاد و سریال در نهایت جایزه بهترین سریال درام را به خانه برد. هر دو سریال داستان زندگی طبقات ثروتمند و فقیر جامعه را در اوایل قرن بیستم روایت می‌کنند.

 


نمایی از «مردان خشن»

 

سریال «مردان خشن» اگر موفق شود امسال هم جایزه بهترین سریال درام را به خانه ببرد در کنار سریال «فریزر» به تنها سریالی بدل می‌شود که پنج بار جایزه بهترین سریال درام را برده است. این سریال در حال حاضر در کنار «کرانه‌های غربی»، «بلوز در خیابان هیل» و «قانون لس‌آنجلس» برنده چهار جایزه امی است و تنها سریالی است که بطور پشت سر هم برنده این جایزه نشده.

 

اما امسال رقابت در میان سریال‌های درام بسیار دشوار است، شبکه‌های مختلف امسال سریال‌های پرقدرتی روی آنتن فرستادند. «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب» و «بازی تاج و تخت» هر دو محصول اچ‌بی‌او، «بدبیاری» محصول ای‌ام‌سی و «میهن» محصول شوتایم سریال‌های بسیار قدرتمندی بودند، «میهن» همچنین برنده جایزه گلدن گلوب بهترین سریال درام شده است.

 


نمایی از «دانتن ابی»

 

در بین شبکه‌ها، شبکه اچ‌بی‌او بار دیگر با ۸۱ نامزدی در رشته‌های مختلف رکورددار بیشترین تعداد نامزدی است. این شبکه ۱۲ سال است که بطور متوالی است رکورددار نامزدی جوایز امی می‌شود. اما تعداد نامزدی‌های امسال این شبکه، کمترین تعداد از سال ۱۹۹۹ است.

 

شبکه اچ‌بی‌او همچنین موفق شده است امسال یک موفقیت دیگر داشت باشد؛ نیمی از سریال‌های نامزد در بخش کمدی محصول این شبکه هستند؛ «دختران»، سریال طنز سیاسی «Veep» و «Curb Your Enthusiasm». این سه سریال باید با «خانواده مدرن»، «نظریه انفجار بزرگ» و «۳۰ راک» رقابت کنند که هرکدام دو بار برنده جایزه امی سریال کمدی شده‌اند.

 


نمایی از «همینگوی و گلهورن»

 

شاید شگفتی امسال لنا دانهم باشد که در مجموع نامزد چهار جایزه شده است، او سرپرست نویسندگان «دختران» است که در آن علاوه بر بازیگری، تهیه‌کننده و کارگردان هم هست. سریال داستان مشکلات و دغدغه‌های سه دختر بیست و چند ساله در نیویورک را روایت می‌کند. از طرف دیگر لوئیس سی.کی. نیز بازیگری است که در هفت رشته نامزد شده است. او برای سریال کمدی «لویی» و یک شو کمدی به این نامزدی‌ها رسیده است.

 

شبکه هیستوری نیز امسال بالاخره پس از چندین سال با سریال وسترن «هت‌فیلدز و مک‌کویز» دوباره خودی نشان داده است. این درحالی است که این شبکه سال پیش به سریال «کندی‌ها» امید بسیاری بسته بود اما به دلیل جنجال‌های مختلف از پخش آن سر باز زد. در نهایت شبکه ریلزچنل «کندی‌ها» را روی آنتن فرستاد و این سریال امسال در ۱۰ رشته نامزد جایزه امی شده است.

 


نمایی از «داستان وحشت آمریکایی»

 

یکی از دیگر بخش‌های مهم جوایز امی، بخش سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی است. بخشی که شبکه اچ‌بی‌او موفقیت چند سال اخیر خود را مدیون آن بوده و در ۱۹ سال گذشته ۱۶ بار جایزه این بخش را به خود اختصاص داده است. امسال «داستان وحشت آمریکایی» در این رشته باید با «شرلوک» رقابت کند، سریال پرطرفدار بریتانیایی که شرلوک هلمز را به زمان معاصر آورده است. این سریال در ۱۳ رشته نامزد جوایز امی است. در این بخش «تغییر بازی» با بازی جولیان مور و «همینگوی و گلهورن» با بازی نیکول کیدمن و کلایو اوون از رقبای جدی هستند.

 


نمایی از «هت‌فیلدز و مک‌کویز»

 

فهرست نامزدهای بخش های جوایز امی سال ۲۰۱۲ بدین ترتیب است:

بهترین سریال کمدی: «نظریه انفجار بزرگ»، «Curb Your Enthusiasm»، «دختران»، «خانواده مدرن»، «۳۰ راک» و «Veep»

 

بهترین سریال درام: «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب»، «بدبیاری»، «دانتن ابی»، «بازی تاج و تخت»، «میهن» و «مردان خشن»

 

بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: «داستان وحشت آمریکایی»، «تغییر بازی»، «هت‌فیلدز و مک‌کویز»، «همینگوی و گلهورن»، «لوتر» و «شرلوک»

 

بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: کانی بریتن در «داستان وحشت آمریکایی»، اشلی جاد در «گمشده»، نیکول کیدمن در «همینگوی و گلهورن»، جولیان مور در «تغییر بازی» و اما تامپسن در «آواز ناهار»

 

بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: کوین کاستنر در «هت‌فیلدز و مک‌کویز»، بندیکت کامبربچ در «شرلوک»، ادریس آلبا در «لوتر»، وودی هارلسون در «تغییر بازی»، کلایو اوون در «همینگوی و گلهورن» و بیل پاکستن در «هت‌فیلدز و مک‌کویز»

 

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: فرانسس کانروی در «داستان وحشت آمریکایی»، جودی دیویس در «صفحه هشت»، جسیکا لنگ در «داستان وحشت آمریکایی»، سارا پالسن در «تغییر بازی» و مر وینینگهام در «هت‌فیلدز و مک‌کویز»

 

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: تام برنجر در «هت‌فیلدز و مک‌کویز»، مارتین فریمن در «شرلوک»، اد هریس در «تغییر بازی»، دنیس اوهارا در «داستان وحشت آمریکایی» و دیوید استرت‌هرین در «همینگوی و گلهورن»

 

بهترین کارگردانی سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: جی روچ برای «تغییر بازی»، کوین رینولدز برای «هت‌فیلدز و مک‌کویز»، فیلیپ کافمن برای «همینگوی و گلهورن»، سام میلر برای «لوتر» و پل مک‌گوئین برای «شرلوک»

 

بهترین فیلمنامه سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: دنی استرانگ برای «تغییر بازی»، تد مان، رونالد پارکر و بیل کربی برای «هت‌فیلدز و مک‌کویز»، ابی مورگان برای «ساعت»، نیل کراس برای «لوتر» و استیون مفات برای «شرلوک»

 

بهترین بازیگر مرد سریال درام: هیو بنویل در «دانتن ابی»، استیو بوشمی در «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب»، برایان کرنستن در «بدبیاری»، مایکل سی. هال در «دکستر»، جان هم در «مردان خشن» و دمیان لوییس در «میهن»

 

بهترین بازیگر زن سریال درام: کتی بیتس در «قانون هری»، گلن کلوز در «جراحت‌ها»، کلر دینز در «میهن»، میشل داکری در «دانتن ابی»، جولیاما مارگولیس در «همسر خوب» و الزابت ماس در «مردان خشن»

 

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال درام: جیم کارتر در «دانتن ابی»، برندن کویل در «دانتن ابی»، پیتر دینکلج در «بازی تاج و تخت»، جانکارلو اسپوزیتو در «بدبیاری»، جرد هریس در «مردان خشن» و آرون پل در «بدبیاری»

 

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال درام: کریستین بارانسکی در «همسر خوب»، جون فراگات در «دانتن ابی»، آنا گان در «بدبیاری»، کریستینا هندریکس در «مردان خشن»، آرچی پنجابی در «همسر خوب» و مگی اسمیت در «دانتن ابی»

 

بهترین کارگردانی سریال درام: تیموتی فن پاتن برای «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب»، وینس جیلیان برای «بدبیاری»، برایان پرسیوال برای «دانتن ابی»، میشل کوئستا برای «میهن» و فیل آبراهام برای «مردان خشن»

 

بهترین فیلمنامه سریال درام: جولیان فلوز برای «دانتن ابی»، الکس گانسا، هوارد گوردون و گیدئون رف برای «میهن»، سمی چلاس و متیو وینر برای «مردان خشن»، آندره جاکومتون و ماریا جاکومتون برای «مردان خشن» و اری لوی و میتو وینر برای «مردان خشن»

 

بهترین بازیگر مرد سریال کمدی: الک بالدوین در «۳۰ راک»، دن چیدل در «خانه دروغ‌ها»، لوییس سی.کی. در «لویی»، جان کرایر در «دو مرد و نصفه»، لری دیوید در «Curb Your Enthusiasm»، جیمز پارسنز در «نظریه انفجار بزرگ»

 

بهترین بازیگر زن سریال کمدی: زویی دشانل در «دختر جدید»، لنا دانهم در «دختران»، ادی فالکو در «پرستار جکی»، تینا فی در «۳۰ راک»، جولیا لوییس-دریفوس در «Veep»، ملیسا مکارتی در «مایک و مالی» و ایمی پوهلر در «پارک‌ها و تفریحات»

 

بهترین فیلمنامه سریال کمدی: کریس مکنا برای «جامعه»، لنا دانهم برای «دختران»، لوییس سی.کی. برای «لویی»، ایمی پوهلر برای «پارک‌ها و تفریحات» و مایکل شور برای «پارک‌ها و تفریحات»

 

بهترین کارگردان سریال کمدی: رابرت وید برای «Curb Your Enthusiasm»، لنا دانهم برای «دختران»، لوییس سی.کی. برای «لویی»، جیسن وینر برای «خانواده مدرن»، استیون لویتن برای «خانواده مدرن» و جیک کاسدان برای «دختر جدید»

 

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال کمدی: تای بورل در «خانواده مدرن»، جسی تایلر فرگوسن در «خانواده مدرن»، مکس گرینفیلد در «دختر جدید»، بیل هیدر در «شنبه شب بطور زنده»، اد اونیل در «خانواده مدرن» و اریک استون‌استریت در «خانواده مدرن»

 

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال کمدی: ماییم بیالیک در «نظریه انفجار بزرگ»، جولی بوون در «خانواده مدرن»، کاترین جوستن در «همسران عاجز»، سوفیا ورگارا در «خانواده مدرن»، مریت وور «پرستار جکی» و کریستن ویگ در «شنبه شب بطور زنده»

 

بهترین برنامه موزیکال، کمدی یا گوناگون: «گزارش کولبرت»، «برنامه روزانه جان استیوارت»، «جیمی کیمل بطور زنده!»، «برنامه آخر شب با جیمی فالون»، «زمان واقعی با بیل ماهر» و «شنبه شب بطور زنده»

 

بهترین برنامه واقع‌نمای مسابقه‌ای: «مسابقه شگفت‌انگیز»، «رقص با ستاره‌ها»، «پروژه فرار»، «سرآشپز بزرگ»، «صدا»

 

ورایتی / ۱۹ ژوئیه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۷۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.