اعلام نامزد جدید پست نخست وزیری پاکستان

حزب حاکم “مردم پاکستان” امروز (جمعه) “رجا پرویز اشرف”، وزیر سابق فناوری اطلاعات پاکستان را به عنوان کاندیدای جدید پست نخست وزیری این کشور تعیین کرد و احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام مطرح شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آصف علی زرداری، رئیس جمهوری پاکستان پس از آنکه دادگاه عالی این کشور، یوسف رضا گیلانی را به اتهام توهین و عدم تبعیت از دادگاه در روز سه‌شنبه از سمت نخست وزیری برکنار کرد، با یک بحران سیاسی مواجه شده است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرحت الله بابر، سخنگوی ریاست جمهوری پاکستان به تلویزیونن دولتی این کشور گفت: زرداری روز پنج‌شنبه نشستی با متحدانش ترتیب داد و طی آن نامزدی را از سوی حزب حاکم “مردم پاکستان” برای سمت نخست وزیری تعیین کرد.
“سید خورشید شاه”، رهبر ارشد حزب مردم پاکستان نامزدی را که به اتفاق آرای اعضای حزب تعیین شده است، امروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد.
“رجا پرویز اشرف”، وزیر سابق فناوری اطلاعات را به عنوان نامزد جدید پست نخست وزیری پاکستان اعلام کرد. اشرف تا زمان برکناری گیلانی، این سمت را برعهده داشت.
زرداری پیشتر “مخدوم شهاب الدین”، یکی از وفاداران خود را برای تشکیل کابینه جدید نامزد کرده بود اما چند ساعت پس از اعلام نامزدی وی، دادگاه مقابله با مواد مخدر حکم بازداشت وی را صادر کرد.
این در حالیست که وزیر سابق فناوری اطلاعات پاکستان نسبت به سایر نامزدها در رتبه بالاتری قرار دارد و احتمال انتخاب شدن وی بیشتر است. با این حال وزیر سابق فناوری اطلاعات پاکستان که نامزد پست نخست وزیری شده است، با اتهاماتی نظیر فساد و مناقشاتی بحث برانگیز در دوران تصدی در وزارت آب و برق مواجه است.
پیشتر قرار بود انتخابات سراسری پاکستان در اوایل سال آتی برگزار شود اما برکناری گیلانی احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام را تقویت کرد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.