اعلام نرخ تورم تیرماه توسط مرکز آمار

شاخص گروه عمده “خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات” در این ماه به رقم ۶۳۷.۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۵.۷ درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی “خوراکی ها” در ماه مورد بررسی به ۶۷۲.۳ رسید که نسبت به ماه قبل، ۵.۹ درصد افزایش داشته است.
درحالی که بانک مرکزی نرخ تورم ۱۲ماه منتهی به تیرماه امسال را ۲۲.۴ درصد اعلام کرده بود، مرکز آمار این نرخ را۲۵.۹ درصد اعلام کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، در گزارش مرکز آمار ایران درباره شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در تیرماه آمده است: شاخص کل(بر مبنای ۱۰۰=۱۳۸۱) در تیرماه سال عدد ۴۶۲.۵ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل، ۳.۶ درصد افزایش داشته است.

سهم گروه عمده “خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات” از این افزایش ماهانه ۵۶.۶ درصد و سهم گروه “کالاهای غیرخوراکی و خدمات” ۴۳.۴ درصد است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل(تورم نقطه به نقطه) ۲۶.۲ درصد است. درصد مقایسه با این رقم در خردادماه (۲۶ درصد) کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است: شاخص گروه عمده “خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات” در این ماه به رقم ۶۳۷.۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۵.۷ درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی “خوراکی ها” در ماه مورد بررسی به ۶۷۲.۳ رسید که نسبت به ماه قبل، ۵.۹ درصد افزایش داشته است.

شاخص گروه اصلی “خوراکی ها” نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۴.۸ درصد افزایش یافته و نرخ تورم ۱۲ ماهه این گروه ۳۵.۴ درصد است.

در گزارش مرکز آمار ایران تصریح شده است: شاخص گروه عمده “کالاهای غیرخوراکی و خدمات” در تیرماه ۹۱، به رقم ۳۹۸.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۷۹ نفر   |   تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , نرخ تورم, نرخ تورم تیرماه


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.