افتتاح اولین پایگاه دانش آموزی سه گانه کشور در زنجان

۲۹فروردین۱۳،

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: افتتاح اولین پایگاه دانش آموزی ورزشهای سه گانه کشور در زنجان اولین گام برای تشکیل انجمن این رشته ورزشی در وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش گروه ورزشیممتازنیوز، کیومرث هاشمی گفت: اولین پایگاه دانش آموزی ورزشهای سه گانه کشور در زنجان با همکاری ورزش و جوانان استان، آموزش و پرورش استان و فدراسیون ورزشهای سه گانه کشور افتتاح شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: این پایگاه که برای اولین بار در زنجان راه اندازی شده است و به صورت رسمی کار خود را آغاز می کند تا این روند درکل کشور راه اندازی شود و طی مذاکراتی که در وزات آموزش و پرورش صورت گرفته است به صورت سراسری در کل کشور نشعت گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه طرح های تحولی در آموزش و پرورش آغاز شده است خاطر نشان کرد: رشته های دوومیدانی، ژیمناستیک و طناب زنی در مقطع ابتدائی ساماندهی شده است و به شکل رایگان در حال برگزاریست.

وی با بیان این مطلب که ورزش سه گانه ورزشی بسیار سنگین است و نیازمند آمادگی جسمانی بالایی است افزود: استان زنجان به شهر غواصان دریا دل ملقب است ، بدون شک با راه اندازی این پایگاه و استعدادیابی می تواند اشخاصی را پرورش دهد که در دفاع از کشورمان فعالیت کنند و به طور حتم فعالیت در این حوزه و توسعه ورزش سه گانه در ارتقاء توان نظامی کشورمان نیز تاثیرگذار خواهد بود و در دنیا به ورزش سه گانه به عنوان یک رشته نظامی نگاه می گردد.

این مقام مسئول گفت: در طرح های تحولی آموش و پرورش ۱۲ میلیون دانش آموز به صورت روزانه ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی دارند که این در نوع خود بی نظیر است و می تواند در سلامتی و نشاط جامعه تاثیر بسیاری داشته باشد.

هاشمی همچنین یاد آور شد: در مقطع ابتدایی رشته‌های ژیمناستیک، شنا، دو و میدانی، طناب‌زنی و تنیس در قالب درس رسمی آموزش داده می‌شود و ۱۷۰۰ مدرسه تخصصی ورزش در ۶۰۰ منطقه آموزش و پرورش از ۷۲۰ منطقه راه‌اندازی شده است./زر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.