افتتاح بخش اعظم خط ۳ مترو

جام جم آنلاین: شهردار تهران از افتتاح بخش اعظم خط ۳ مترو تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین از تهران سما، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در منطقه ۱۹ شهرداری تهران چهارشنبه شب با حضور دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران افتتاح شد.

شهردار تهران در مراسمی که به همین منظور با حضورحجت الاسلام عبد المقیم ناصحی رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران ، مهندس فتح اللهی شهردار منطقه ۱۹ و جمع کثیری از شهروندان این منطقه برگزار شد، با اشاره به روند مناسب عملیات احداث خطوط مترو در پایتخت گفت: تا پایان امسال خط ۳ مترو تهران که از آیت الله سعیدی آغاز شده و پس از عبور از میدان راه آهن به سمت شمال تهران حرکت می کند تا مصلی افتتاح می شود که بخشی از آن کمک شایانی به مردم این منطقه ۱۹ و جنوب تهران می کند.

دکتر محمد باقر قالیباف افزود: در سال آینده نیز ادامه خط ۳ مترو تهران تا ازگل و شهید محلاتی تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت شهرداری تهران برای آغاز و افتتاح چنین پروژه هایی جنوب تهران است خاطر نشان کرد: مطمئن باشید تا روزی که من در شهرداری تهران فعالیت می کنم نسبت به این موضوعات و رسیدگی به جنوب تهران در چار چوب وظایف با همان روحیه دوران دفاع مقدس تلاش خواهم کرد.

قالیباف با اشاره به این که گذشت زمان نشان داده هر چه جلو تر آمدیم فاصله شمال و جنوب شهر بیشتر شده بود ، تصریح کرد: از روز نخست حضور در مدیریت شهری به شهروندان قول دادم که در زمان مدیریت من اگر این فاصله کمتر نشود حتماً بیشتر هم نخواهد شد و امروز به لطف خدا با عدد و رقم می توان گفت روند کار ، فعالیت ها و توسعه شهری در جنوب تهران بسیار مناسب است زیرا در هر شرایط و سختی که در بودجه و سایر مسائل وجود داشت اجازه ندادیم روند پیشرفت در جنوب تهران دچار عقب افتادگی شود.

وی افزود: برخی مشکلات در شهر وجود دارد که به شهرداری بر نمی گردد به طور مثال بسیاری از مواقع شهروندان مشکلات مربوط به روشنایی، آب و فاظلاب، بهداشت، مخابرات، مدارس و گاز را بامن مطرح می کنند که این مشکلات در زمره وظایف شهرداری تهران قرار ندارند، هرچند ما به سهم خود تلاش کرده ایم تا برخی از این مشکلات را نیز حل و فصل کنیم اما ما بیشترین تلاش خود رادر کارهایی که جزو وظایف شهرداری است به کار می گیریم.

شهردار تهران با اشاره به این توصیه امیرالمومنین (ع) که مدیران و مسوولان شبکه ای داشته باشند که از اتفاقات رخ داده به طور واقعی مطلع شود، اظهارداشت: با حضور سرزده و نامحسوس می توانیم واقعیات را ببینیم و اشکالات را برطرف کنیم.

قالیباف افزود: از قدیم رسم بوده که هنگام حضور مسئولان در نقطه ای آنجا را بسیار خوب درست و آماده بازدید می کردند که این رفتاری ناپسند است.

وی از تهران به عنوان یکی از تمیز ترین شهرهای دنیا یاد کرد و گفت: تمیزی تهران زبانزد همه است و کسانی که در خارج از کشور هستند هم این موضوع را تائید می کنند البته اشکالاتی وجود دارد که بخشی از آن به ما و بخشی دیگر به مردم بر می گردد.

قالیباف افزود: شهرداران دیگر شهرهای دنیا هنگامی که متوجه می شوند ما در تهران در برخی مواقع در روز سه بار زباله ها را جمع آوری می کنیم متحیر می شوند زیرا در بقیه شهرهای دنیا زباله را هفته ای یک بار جمع می کنند. در شهر توکیو که حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد یک سطل زباله هم وجود ندارد ولی در عین حال حتی یک تکه زباله هم روی زمین نمی بینیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم افتتاح مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اظهارداشت: با اینکه ساخت مسجد یک کار تربیتی ، فرهنگی و دینی است اما بر این باورم که هرچه مسجد بسازیم ، اتوبان بسازیم ، مترو بسازیم ، پل و فضای سبز ایجاد کنیم و نتوانیم در احوالات فردی انسان ها دگرگونی ایجاد کنیم ، حرکات ما دینی و در راستای کمال نیست.

به گفته قالیباف، یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه این است که در حوزه مسائل دینی، تربیتی، اسلامی و احترام به یکدیگر به وظایفی که خداوند متعال مشخص کرده عمل کنیم و در این مسیر قرار بگیریم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.