افتتاح بلندترین خط اتوبوسرانی تندروی پایتخت

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز:

قائم‌مقام معاونت حمل‌ و‌نقل و ترافیک شهردار تهران از فعال شدن آزمایشی و انجام تست سرد خط ۹ اتوبوسهای تندرو در بزرگراه امام علی(ع) خبر داد.

قائم‌مقام معاونت حمل‌ و‌نقل و ترافیک شهردار تهران از فعال شدن آزمایشی و انجام تست سرد خط ۹ اتوبوسهای تندرو در بزرگراه امام علی(ع) خبر داد و گفت: با توجه به اینکه عملیات ساخت خطوط BRT در بزرگراه امام علی(ع) به پایان رسیده است این خط تا پایان هفته زیر بار ترافیک می رود و به شهروندان از شمال تا جنوب پایتخت خدمات‌رسانی می کند.

حجت‌الله بهروز با اشاره به به زمان بهره‌برداری از این خط که مصادف با ماه پایانی سال شده است، گفت: احتمال استقبال شهروندان از این خط بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه است.

بهروز دربارهٔ اهداف راه‌اندازی خط ۹ BRT در بلندترین بزرگراه شمالی ـ جنوبی پایتخت گفت: اتوبوس‌های تندرو امتحان خود را در تسهیل تردد شهروندان، کاهش بار ترافیکی، دسترسی آسان به دیگر خطوط حمل‌و‌نقل عمومی، افزایش ظرفیت جا‌به‌جایی مسافران در شبکه حمل‌و‌نقل عمومی پس داده‌ است و این دلایل از جمله اهداف  برای راه‌اندازی خط BRT بزرگراه امام علی(ع) بوده است.

وی ادامه داد: عبور این خط و ایجاد تلاقی با خط یک BRT امکان دسترسی شهروندان به دیگر سامانه‌های حمل‌ونقل شهری مثل مترو را فراهم می‌کند.

به گفته قائم‌مقام معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار تهران، طول خط ۹  BRT در حدود ۳۶ کیلومتر است که از این جهت بلند‌ترین خط سامانه اتوبوس‌های تندرو به حساب می‌آید. این خط از انتهای شرقی بلوار ارتش (پایانه لاله) آغاز می‌شود و در ادامه با عبور از بزرگراه امام علی (ع) به سمت جنوب – بلوار شهید کریمی و بلوار دستواره به ایستگاه مترو جوانمرد قصاب می‌رسد. به‌طوری‌که خط ۹ از ۸ منطقه تهران می‌گذرد. همچنین در مسیر خط ۹،  ۴۰ ایستگاه نصب شده که از این تعداد ۱۷ ایستگاه دو طرفه و ۲۳ ایستگاه یکطرفه است.

مطالعات اولیه کارشناسان سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران از میزان جابه‌جایی مسافر توسط طولانی‌ترین خط تندرو پایتخت نشان می‌دهد که در روزهای نخست بهره‌برداری از خط ۹ BRT روزانه ۲۷۰ هزار جابه‌جایی مسافر انجام می‌شود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.