افتتاح تورنمنت بین‌المللی کشتی ناشنوایان/ علی‌آبادی: در المپیک، از ناشنوایان حمایت می‌کنیم

۲۹فروردین۱۳،

ghasemi-8-4.jpg

مراسم افتتاحیه اولین تورنمنت بین‌المللی کشتی ناشنوایان جام کریم رییسی نیا عصر امروز(چهارشنبه) در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای این مراسم گروه ناشنوایان “آوای بی‌صدا” به اجرای سرود پرداخت و سپس دکتر علیمرادی رییس فدراسیون ناشنوایان، بیماری‌های خاص و پیوند اعضا در سخنانی کوتاه گفت: خدا را شکر که توفیق داد اولین تورنمنت بین‌المللی کشتی ناشنوایان را در ایران برگزار کنیم.

وی با تشکر از مهمانان و رسانه‌ها بخصوص محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک، اظهار کرد: از کشورهای شرکت کننده به خاطر حضور در این رقابت‌ها تشکر می‌کنم. تلاش داشتیم کشورهای روسیه و بلغارستان را هم به این مسابقه‌ها دعوت کنیم اما به خاطر مشکلات مالی که داشتند نیامدند.

علیمرادی ادامه داد:‌ هدف ما از برگزاری این رقابت‌ها ارزیابی ورزشکاران ایران برای المپیک ناشنوایان و شناسایی بهترین‌ها برای بالا بردن جایگاه ورزش ناشنوایان بود.

در ادامه مراسم گریگور گریگوریان مدیر فنی کمیته بین‌المللی ورزش‌های ناشنوایان اظهار کرد: از برگزاری این رقابت‌ها خوشحالیم و تلاش می‌کنیم که بتوانیم تورنمنت دوم را هم در سال‌های آینده برگزار کنیم.

وی افزود: در المپیک ناشنوایان از کشتی قاطعانه حمایت خواهیم کرد تا این رشته در المپیک حفظ شود.

به گزارش ایسنا، محمد علی‌آبادی رییس کمیته ملی المپیک ایران نیز در سخنان خود ضمن خوشحالی از حضور در جمع ناشنوایان اظهار کرد: یکی از خبرنگاران از من پرسید که آیا این مسابقه‌ها را تحت حمایت کمیته ملی المپیک قرار می‌دهید یا خیر که من پاسخ دادم همه ایرانیان در هر شرایطی که باشند وقتی به مقوله قهرمانی می‌رسند تحت پوشش کمیته ملی المپیک قرار خواهند گرفت و به تبع ناشنوایان هم از این حمایت برخوردار خواهند بود.

وی ادامه داد: در رقابت‌های المپیک ناشنوایان که مرداد ماه در صوفیه بلغارستان برگزار خواهد شد کمیته ملی المپیک نهایت حمایت و کمک خود را از ناشنوایان به عمل خواهد آورد و امیدوارم که این عزیزان به بهترین موفقیت‌ها برسند.

در پایان این مراسم تیم‌های شرکت کننده ایران، آذربایجان، ترکیه، قرقیزستان، گرجستان، ارمنستان و قزاقستان رژه رفتند.

به گزارش ایسنا، دکتر عبداللهیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مهندس نثاری قائم مقام شهرداری منطقه ۱۹، میرزا آقابیک، ‌مشاور مدیرکل اداره ورزش و جوانان تهران، محمدرضا توپچی دبیر فدراسیون کشتی و تعدادی از پیشکسوتان کشتی از جمله حسین ملاقاسمی و اکبر حیدری از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

همچنین حمید سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان پس از مراسم افتتاحیه و در هنگام برگزاری مسابقات فینال، به سالن هفتم تیر تهران آمد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.