افتتاح حساب‌های ارزی ممکن شد

۱۳م اسفند ،

یکی از مخاطبان خبرآنلاین می نویسد: رفتم به بانک مراجعه کردم تا حساب ارزی بازکنم می گویند غیرقانونی و ما نمی توانیم برای شما حساب ارزی باز کنیم. واقعا چنین چیزی چه منع قانونی دارد که امکان آن وجود ندارد. خبرآنلاین لطفا پیگیری کن چرا ما نمی توانیم افتتاح حساب ارزی داشته باشیم و اگر هم می گردد باید به کجا مراجعه کنیم.
این درحالی است که به تازگی بانک مرکزی دستورالعمل افتتاح حساب‌های ارزی و صدور گواهی سپرده ارزی به نام کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی (غیر دولتی) به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرده است و این مخاطب خبرآنلاین می تواند به هر بانکی که تمایل دارد مراجعه کند و حساب خود را باز کند.
براساس این گزارش دارندگان حواله‌های وارده ارزی با منشاء خارجی و ارز نقدی یا همان اسکناس می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل نسبت به افتتاح حساب‌های ارزی اعم از جاری و سپرده با رعایت قوانین مبارزه با پولشویی اقدام کنند.
اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی می‌توانند، با ارزهای یورو، پوند انگلیس، دلار آمریکا، ین ژاپن، فرانک سوییس و درهم امارات حساب افتتاح کنند.
استفاده از سایر ارزها جهت افتتاح حساب‌های ارزی بنا بر صلاحدید بانک عامل برای اشخاص حقیقی و حقوقی بلامانع است.
ضمناً متقاضی افتتاح حساب‌های ارزی، اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی بایستی واجد شرایط افتتاح حساب‌های ریالی باشند.
لازم به ذکر است افتتاح حساب‌های ارزی بصورت قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی، جاری و سرمایه‌گذاری مدت‌دار امکان‌پذیر است.
بنا بر اعلام بانک مرکزی، طبق شرایط صدور گواهی سپرده ارزی، حداقل مبلغ ارزی مربوطه ۱۰ هزار دلار و یا معادل آن و با ضرایب ۱۰۰۰ دلار و یا معادل آن به سایر ارزهای قابل معامله است. 

۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.