افتتاح دو شبکه جدید در نیمه اول سال

رئیس سازمان صداوسیما گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم در نیمه اول سال دو شبکه جدید افتتاح کنیم.

«سیدعزت‌الله ضرغامی» رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ به سوال خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس درباره زمان اجرایی  شدن وعده افتتاح شبکه‌های جدید سیما، گفت: مقدمات شبکه‌های جدید تقریباً فراهم شده و مشکلی که ما در این‌ خصوص داریم، مربوط به مشکلات فنی است.

وی در ادامه توضیح داد: مشکل فنی به معنای نصب سیستم تی‌اس سوم برای هر شبکه دیجیتال در تهران است. انشاءالله نصب این سیستم که انجام شود ما این کار را برای شبکه‌های تهران به صورت آزمایشی شروع می‌کنیم و به مرور که این فرستنده ۸ کاناله در استان‌ها نصب شود، این شبکه‌ها را به استان‌ها تعمیم خواهیم داد.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد:‌ در حال حاضر شبکه ورزش را در استان تهران داریم، اما با همکاری استان‌ها، استان‌داری‌ها و عوامل بودجه در استان‌ها، شرایط که فراهم شود ۸ شبکه سوم را در استان‌ها نیز راه‌اندازی خواهیم کرد.

ضرغامی در پاسخ به این سوال که درخصوص افتتاح شبکه‌های جدید اولویت با کدام یک از استان‌هاست، بیان داشت: دقیقاً نمی‌دانم، اما استان‌هایی که در زمینه بودجه زودتر همکاری کنند و اعتبارات این سیستم فنی را بدهند، قاعدتا در اولویت خواهند بود.

وی درباره زمان دقیق راه‌اندازی شبکه‌های جدید گفت: اگر سیستم فنی به صورت کامل نصب شود ممکن است دو شبکه جدید در نیمه اول سال جاری راه‌اندازی شود، اما من فکر می‌کنم انجام این کار بیشتر به نیمه دوم سال بیفتد.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.