افتتاح فاز اول بندر تجاری آستارا در هفته دولت

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

افتتاح فاز اول بندر تجاری آستارا در هفته دولت

جام جم آنلاین: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه فاز اول بندر تجاری آستارا در هفته دولت به بهره برداری می رسد، گفت: با تکمیل کل طرح و بهره برداری از آن سالانه ۵٫۲ میلیون تن به ظرفیت تجاری بندر آستارا افزوده می شود.

سیدعطاالله صدر با اشاره به افتتاح فاز اول بندر تجاری آستارا، گفت: این بندر با سرمایه گذاری مشترک دولتی و خصوصی احداث شده و ظرفیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار تن دارد که با تکمیل کل طرح و بهره برداری از آن سالانه ۵٫۲ میلیون تن به ظرفیت تجاری بندر آستارا افزوده می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: احداث این بندر علاوه بر ایجاد زمینه های تحول اقتصادی در شهرستان آستارا و استان گیلان، نقش بندر لجستیکی استان اردبیل را هم خواهد داشت که موجب افزایش ظرفیت بنادر تجاری در کشور می شود.

وی با اشاره به برنامه جامع سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد زیر ساخت های توسعه، ترانزیت و روابط تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر، بیان کرد: ایران با توجه به عبور کریدور شمال – جنوب، قابلیت بالائی در توسعه ترانزیت و تجارت منطقه ای دارد و احداث بندر آستارا هم در این راستا ظرفیت جدیدی را برای توسعه فعالیتهای بندری و دریایی کشور فراهم می کند.

صدر تصریح کرد: مزایده این بندر در سال ۸۸ با حضور ۱۳ شرکت خصوصی برگزار شد و تاکنون بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در این بندر سرمایه گذاری صورت گرفته و هم اکنون شاهد آماده بودن فاز اول آن برای افتتاح هستیم.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.