افتتاح مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در نعمت آباد

نخستین مسجد از مساجد نوسازی شده منطقه ۱۹ فردا در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۹، مهندس عباداله فتح الهی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: عملیات عمرانی تخریب و نوسازی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) از سال ۸۹ آغاز شده است و فردا با حضور شهروندان خداجو با برپایی نخستین نماز جماعت به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه کلنگ نوسازی ۵ مسجد در منطقه ۱۹ از سال ۸۹ به زمین خورده است افزود: عملیات عمرانی نوسازی ۴ مسجد دیگر نیز از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده ، بطوریکه در نظر است تا پایان این ماه دومسجد دیگر به بهره برداری برسد.

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به اینکه  تا پایان تابستان همه مساجد نوسازی شده تحویل مردم شریف این منطقه خواهد شد اظهار داشت: با اضافه شدن این مساجد به فضاهای مذهبی و فرهنگی شهر ۱۰ هزار متر مربع افزوده خواهد شد که این میزان در بافت شهری منطقه ۱۹ قابل توجه است.

فتح الهی تصریح کرد: بنای مسجد فوق بر اساس کاربری های مورد نیاز در ۳ طبقه احداث و در طراحی نمای آنها سعی شده است از طرح های اصیل معماری ایرانی ترکیب با معماری مدرن استفاده شود. همچنین در همه جلسات عمرانی هیات امنای آن حاضر و از نظرات آنها استفاده شده است.

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه از ابتدای سال جاری نیز کلنگ احداث دو مسجد دیگر در نواحی ۳ و ۴ بر زمین خورده است، خاطرنشان کرد: عملیات نوسازی مسجد امام حسن مجتبی (ع) برای رفع کمبود فضاهای مذهبی شهروندان روستای مرجان آباد و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برای پاسخگویی به نیاز اهالی محله دولتخواه ناحیه ۳ به همت امور مساجد شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۱۹ آغاز شده است.

مساعدت شهرداری منطقه ۱۹ در ساخت مرکز جدید بهزیستی حضرت رقیه(س)

فتح الهی همچنین در مراسم افطار با ایتام مرکز بهزیستی حضرت رقیه(س) از مساعدت شهرداری این منطقه در ساخت مرکز جدید بهزیستی حضرت رقیه(س) خبر داد.

مرکز بهزیستی حضرت رقیه(س) از مراکز قدیمی بهزیستی تحت پوشش شهرستان ری بوده که  ۹۲ کودک بدسرپرست یا بی سرپرست زیر ۶ سال را سرپرستی می‌کند. عملیات عمرانی ساخت مرکز جدید از دوسال قبل در حیاط این مرکز آغاز شده که متاسفانه بودجه کافی برای اتمام آن وجود ندارد. در این دیدار شهردار منطقه ۱۹ نسب به جذب خیرین برای اتمام و تسریع در ساخت ساختمان جدید این مرکز، قول مساعد داد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.