افزایش آمار ازدواج و طلاق کودکان

جام جم آنلاین: عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان از افزایش آمار ازدواج و طلاق در میان کودکان ۱۰ تا ۱۸ سال طی چند سال اخیر در کشور خبر داد.

فرشید یزدانی گفت: براساس آمارهای سازمان ثبت احوال طی چند سال اخیر آمار مربوط به ازدواج کودکان ۱۰ تا ۱۵ سال در کشور بیشتر شده است و به تبع آن طلاق و جدایی نیز در میان کودکان افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تا ۸۹ حدود ۴۵ درصد ازدواج و طلاق درمیان کودکان افزایش یافته است، افزود: آمار سال ۸۹ نشان می دهد که ۳۷ هزار کودک ۱۰ تا ۱۸ سال مطلقه و بیوه در کشور وجود دارد.

عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان مهمترین دلیل ازدواج کودکان ۱۰ تا ۱۵ سال را فقر اقتصادی عنوان و تاکید کرد: فقر مادی خانواده ها منجر به ازدواج کودکان می شود و البته فقر فرهنگی نیز در این خصوص بی تاثیر نیست.

به گفته یزدانی، تعداد ازدواج های کودکان به دلیل رسم و رسومات سنتی در مناطق روستایی بیشتر از نقاط شهری است اما براساس آمارها با توجه به مهاجرت روستاییان به شهرها آمار ازدواج کودکان در نقاط شهری ۵۵ درصد و در روستاها ۴۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه  آخرین سرشماری انجام شده در سال ۸۹، نشان می دهد که ۳۴۲ هزار کودک زیر ۱۸ سال در کشور ازدواج کرده اند، گفت: همچنین تعداد ازدواج کودکان ۱۰ تا ۱۴ سال نیز ۴۲ هزار واقعه بوده است.

این فعال حقوق کودک از افزایش ازدواج کودکان زیر ۱۰ سال نیز خبر داد و گفت: در سال ۸۹  تعداد ازدواجهای کودکان زیر ۱۰ سال ۷۱۶ مورد بوده که نسبت به سه سال قبل آن حدود دو برابر آمار این ازدواجها در کشور افزایش یافته است.

یزدانی همچنین به آمارهای سال ۸۶ تا ۸۹ نیز اشاره کرد و اظهارداشت: براساس این آمارهای در هر سال ۸۰۰ کودک دختر ۱۰ تا ۱۴ سال و ۱۵ هزار کودک دختر ۱۵ تا ۱۹ سال در کشور طلاق گرفته اند. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Alraak:

    Heck yeah baeyb-e keep them coming!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.