افزایش استفاده از اینترنت در پی سانسور گسترده اخبار مناطق ناآرام عربستان

دوشنبه ۲۶ تیر – ۰۱:۴۱:۴۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

شمار کاربران اینترنت در عربستان به خاطر نبود آزادی بیان و افزایش سانسور اخبار مناطق ناآرام ، افزایش چشمگیری یافته است .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازشبکه خبری العالم، مردم عربستان به واسطه سانسور خبری و رسانه ای در این کشور راهی جز استفاده از شبکه های اجتماعی برای بیان دید گاه های خود ندارند و به همین دلیل جزء بیشترین استفاده کنندگان از این شبکه ها هستند .
در همین راستا، مدیر اجرایی شبکه اجتماعی تویتر گفت، عربستان از کشورهایی است که سریع‌ترین رشد استفاده از این سایت را دارد و میزان رشد کاربران این سایت به سه هزار درصد می رسد.
وی گفت، جوانان عربستانی هیچ ابزار دیگری برای بیان مواضع و دیدگاه‌های خود علیه رژیم جز شبکه های اجتماعی مثل تویتر ندارند.
تعدادی از شخصیت های دولتی و مذهبی در عربستان به طور روزمره از تویتر استفاده می کنند و برجسته ترین آنها محمد العریفی روحانی عربستانی است که صفحه او بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد.
مردم عربستان و نهادهای مدافع حقوق بشر از رژیم آل‌سعود به علت ایجاد انحصار در استفاده از امکانات عمومی و اختصاص دادن میلیاردها دلار درآمدهای نفتی به خاندان پادشاهی ناراضی اند.
نقض حقوق زنان، نقض حقوق مهاجران، نقض حقوق مردم در فرایند دادرسی ها، نبود آزادی بیان، نبود تشکل‌های مدنی مستقل و ده‌ها موضوع دیگر توجه عموم صلح طلبان و مدافعان حوق بشر را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.  

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۳۴۱۴۲۵۰۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.