افزایش بهای نفت در بازار آسیا

به دنبال تنشها بر سر کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی و موافقت دادگاه قانون اساسی آلمان با طرح نجات مالی منطقه یورو بهای نفت امروز پنجشنبه در بازار آسیا افزایش یافت.


به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از سنگاپور ، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین نیویورک برای تحویل در ماه اکتبر صبح امروز در بازار سنگاپور هشت سنت افزایش یافت و به نود و هفت دلار و نه صدم سنت رسید.
هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه اکتبر دوازده سنت افزایش قیمت داشت و یکصد و شانزده دلار و هشت صدم سنت معامله شد.
تحلیلگران معتقدند کشته شدن سفیر آمریکا در کنسولگری این کشور در بنغازی نگرانیها را درباره خطرات ژئوپلتیکی در خاورمیانه افزایش داده است.
این تحلیلگران همچنین اعلام کردند که حکم دادگاه قانون اساسی آلمان راه را برای اجرای ساز و کار ثبات اقتصادی اروپا هموار و به افزایش بهای نفت کمک کرده است.
این در حالی است که اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه گزارش داد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به هفتم سپتامبر تا دو میلیون بشکه افزایش یافته و این خبر موجب جلوگیری از افزایش بیش از بهای نفت شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.