افزایش بهره وری زمینه ساز رشد و توسعه تولید و تجارت

یک کارشناس اقتصادی گفت: بهره وری یکی از مولفه های مهم در امر اقتصاد مقاومتی است که افزایش آن به رشد و توسعه تولید و تجارت می انجامد.

فروزش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با تاکید بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار در شرایط کنونی است که از طریق آن می توان در برابر استکبار جهانی و تحریم های اعمال شده از سوی غرب ایستادگی کرد.

وی همچنین با بیان اینکه دستگاه های نظارتی باید با برنامه ریزی مناسب به افزایش بهره وری در تولید کمک کنند، افزود: بهره وری یکی از مهمترین پتانسیل های مهم در امر اقتصاد مقاومتی است که تقویت آن کاهش بحران ها و ضایعات کاری در امر سرمایه گذاری را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه بهره وری نیروی کار و سرمایه در هر اقتصادی عامل رشد و پویایی آن اقتصاد است، تصریح کرد: برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی و تقویت ظرفیت های تولیدی باید بهره وری در نیروی کار و سرمایه افزایش یابد که براساس آن دستیابی به اهداف برنامه های توسعه ای امکان پذیر خواهد بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید با تدوین برنامه ای مدون در چارچوبی مشخص به دنبال تنظیم و توزیع منابع و افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی باشد، افزود: رشد بهره وری در کشور می تواند علاوه بر جبران هزینه های ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی، به افزایش سود سرمایه گذاری و ارتقاء سطح رفاه عمومی منجر شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.