افزایش تسهیلات بانکی دغدغه اصلی خودروسازان/ قطعات داخلی فاقد کیفیت و قیمت مناسب می باشند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس انجمن خودروسازان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نعمت بخش با بیان اینکه افزایش تسهیلات بانکی، آزادسازی قیمت ها و کاهش تحریم ها، دغدغه اصلی خودروسازان کشور است گفت: کیفیت و قیمت قطعات داخلی مناسب شود قطعا بجای واردات این اقلام، اقدام به خرید از قطعه سازان داخلی خواهیم کرد.

 احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، با بیان اینکه در صورت ارائه تسهیلات مورد نیاز خودروسازان می توانیم برنامه وزیر صنعت را عملی کنیم، اظهار داشت: دولت بخش نامه هایی را جهت گشایش ۳۰ درصدی اعتبارات به بانک مرکزی ابلاغ کرد تا از این طریق مشکلات نقدینگی خودرو سازان برطرف شود، اما بانک ها هنوز این مصوبه را اجرایی نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون محوری ترین مشکلی که خودروسازان با آن دست و پنجه نرم می کنند کمبود نقدینگی است، گفت: در اردیبهشت ۹۱ قرار بود بانک ها ۲۰۰۰هزار میلیادر تومان به ما تسهیلات بدهند که متأسفانه تاکنون این مسئله عملی نشده است.

نعمت بخش به کمرنگ شدن تحریم ها نیز اشاره کرد و افزود: برنامه های وزیر صنعت در جهت کاهش تحریم هاست، از این رو در صورت آمادگی شرکت های خارجی برای عقد قرارداد با خودروسازان و کمرنگ شدن تحریم ها، مشکلات تولید خودرو کاهش خواهد یافت.

رئیس انجمن خودروسازان تصریح کرد: بنابراین اگر شرایط برای حل دغدغه های عمده خودروسازان ما هم چون افزایش تسهیلات بانکی، آزادسازی قیمت ها و کمرنگ شدن تحریم ها فراهم شود، قطعا می توانیم برنامه دولت مبنی بر تولید ۹۰۰ هزار خودرو در سال را اجرایی کنیم.

***علت اصلی واردات قطعات پایین بودن کیفیت قطعات داخلی است

نعمت بخش اظهار داشت: اگر قطعه ساز داخلی بتواند، قطعه با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار تولید کننده قرار دهد، دیگر دلیلی برای واردات این اقلام از خارج نخواهیم داشت.

وی به شرایط سخت انتقال پول در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: ما مسئول کنترل کیفیت قطعات هستیم و بعنوان مثال اگر خریدارخودرویی را با برف پاک کن خراب بخرد قطعا انگشت اشاره برای نشان داد مقصر، به سمت ما خواهد بود و قطعه ساز از پاسخگویی به این مسائل مبری می شود.

رئیس انجمن خودروسازان تصریح کرد: بطورکلی، هم اکنون تولید قطعات کشور به اندازه تولید خودرو نیست و هم از لحاظ کیفیت، در سطح بسیار پایینی قرار دارد که این مسائل واردات ما در این زمینه دامن زده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.