افزایش توان نیروگاه برق مسجد سلیمان

با تلاش متخصصان سد و نیروگاه، تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه مسجد سلیمان ۳۳ و نیم درصد افزایش یافت.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مدیر عامل شرکت بهره برداری سد و نیروگاه مسجدسلیمان گفت : تولید انرژی الکتریکی در این  نیروگاه به عنوان  یکی ازبزرگترین نیروگاه برق آبی کشور  در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۷۶۲ هزار و ۵۲۲ مگاوات ساعت انرژی بود .
صالحی افزود: سهم این نیروگاه از تولید انرژی الکتریکی در ۶ ماهه اول سال جاری، ۲۳ و ۹ دهم درصد از تولید کل نیروگاه های برق آبی کشور است.
او این موفقیت را در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نتیجه تلاش و کوشش شبانه روزی مجموعه سد و نیروگاه در راستای تنظیم فرکانس و پایداری شبکه برق کشور دانست.
با برنامه ریزی جهت اصلاح و رفع اشکالات و افزایش کیفیت سرویس های دوره ای، تعداد خروج های اضطراری شش ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.
همچنین تعداد خروج های بدون برنامه نیروگاه مسجدسلیمان در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۳ درصد کاهش داشت که دستاوردی بزرگ برای صنعت آب و برق محسوب می شود.
نیروگاه سد مسجدسلیمان با ۸ واحد ۲۵۰ مگاواتی و توان تولید ۲ هزار مگاوات ساعت انرژی برق آبی  نقش مهمی در تولید انرژی الکتریکی، تنظیم ولتاژ و فرکانس در ساعت های پیک شبکه برق کشور را دارد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.