افزایش حملات اسلام ستیزان علیه مسلمانان انگلیس در فضای مجازی

فروردین ۱۴۰۳

اهانت‌ها و حملات علیه مسلمانان انگلیس در فضای مجازی افزایش چشمگیری داشته و درصد قابل توجهی از کل اقدامات اسلام‌ستیزانه‌ای را که در این کشور صورت می‌گیرد، تشکیل می‌دهند.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، نتایج یک پژوهش جدید در انگلیس، نشان داد که حزب ضد اسلامی راست‌گرای انگلیس موسوم به «لیگ دفاع انگلیس» را مسئول یک سوم حملات صورت گرفته علیه مسلمانان این کشور در طول سال قبل، معرفی کرد.

مرکز مطالعات فاشیستی، ضدفاشیستی و پست‌فاشیستی دانشگاه «تیساید» (Teesside) بریتانیا با انجام این پژوهش جدید، از رشد چشمگیر «حملات آنلاین» علیه مسلمانان بریتانیا نیز خبر داد.

این در حالی است که توجه به فعالیت‌های اینترنتی یکی از اولویت‌های اصلی لیگ دفاع انگلیس است و فیس‌بوک یکی از روش‌های ارتباطی مورد علاقه حامیان این حزب اسلام‌ستیز است.

این پژوهش نشان داد که اظهارنظرها و اهانت‌های ضداسلامی در فضای مجازی درصد قابل توجهی از اهانت‌هایی را که علیه مسلمانان این کشور انجام می‌شود، تشکیل می‌دهد و بنابر گزارش سازمان مقابله با اسلام‌هراسی بریتانیا ۷۴ درصد حملات ضداسلامی در بریتانیا در فضای مجازی شکل می‌گیرد و ۲۶ درصد آن‌ها در دنیای فیزیکی رخ می‌دهند.

«جنایت نفرت ضد مسلمانان و راست‌گرایان افراطی» عنوان این پژوهش است که بر اساس داده‌های گزارش سالانه سازمان دیده‌بان مقابله با اسلام‌هراسی بریتانیا موسوم به «Tell Mama» انجام گرفته است.

در این پژوهش حزب لیگ دفاع انگلیس به عنوان عامل اصلی اشاعه احساس نفرت ضداسلامی به صورت آنلاین در فضای اینترنت معرفی شد.

براساس گزارش سازمان دیده‌بان اسلام‌هراسی در بریتانیا، پس از اتفاق کشته شدن سرباز انگلیسی در لندن، تعداد حملات ضداسلامی افزایش یافته است و از آن زمان تاکنون ۱۱ مسجد هدف حملات اسلام‌ستیزان قرار گرفته‌ که ردپای احزاب راست‌گرای افراطی از جمله لیگ دفاع انگلیس در این حملات مشهود است.

به گزارش ممتاز نیوز، بعضی گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس لندن برای کنترل فضای مجازی چند نفر از کاربران توییتر و فیس‌بوک را دستگیر کرده است.کاربرانی که گفته می‌شود اظهارات نژادپرستانه و ضداسلامی در صفحات شخصی خود منتشر کرده‌اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.