افزایش رقابت اپراتورها در بورس

۰۱م آذر ، ایسنا- اپراتورهای تلفن همراه کشور که این روزها برای ارائه خدمات و سرویس‌هایشان به مشترکان سخت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، مدتی است دربارهٔ ورود به بورس هم بر رقابتشان افزود‌ه‌اند.

طرح موضوع ورود همراه اول و پس از آن ایرانسل به بورس سبب شد تا در کنار پیگیری و رقابت پوشش‌دهی و ارائه سرویس‌ها، رقابت اپراتورها بیش از پیش مشهود باشد.

دومین مجمع عادی سالانه شرکت ارتباطات سیار با حضور ۹۵ درصدی سهامداران به منظور تصویب صورت‌های مالی، انتخاب بازرس و حسابرس قانونی و نیز تقسیم سود در بهار سال جاری برگزار شد، تقسیم سود این شرکت نیز ۷۴۰ تومان اعلام شد.

اما مدتی است بحث ورود همراه اول از فرابورس به بورس و بحث ورود سهام ایرانسل نیز مطرح شده است و در این میان فارغ از صحت یا نادرستی این موضوع در خبرها آمده بود که رایتل نیز ۲۰ درصد سهامش را در فرابورس به فروش رسانده است.

مدیرعامل همراه اول با اشاره به بی‌تاثیری رشد قیمت دلار بر هزینه و سودآوری این شرکت، گفته است: با توجه به درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی همراه اول در سال جاری و تحقق ۵۰ درصد سود پیش‌بینی شده در ۶ ماهه اول، جایی برای نگرانی سهامداران وجود ندارد.

وحید صدوقی با اشاره به اینکه درآمد همراه اول ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: درست است که افزایش قیمت دلار تاثیری بالغ بر ۱۰ درصد در هزینه‌های شرکت بر جای گذاشته است اما این افزایش هزینه مربوط به هزینه‌های سرمایه گذاری است که در طی ۱۰ سال مستهلک می‌شود. از این رو افزایش هزینه شرکت سالانه مبلغی بالغ بر یک دهم خواهد بود و در هزینه‌های جاری ما تاثیری ندارد.

در حالی که هنوز مدیران اپراتور دوم تلفن همراه پاسخ قطعی دربارهٔ ورود سهام ایرانسل به بورس ندادند،‌ اما دزفولی، مدیر عامل ایرانسل در ششمین سالروز ایرانسل گفت که واگذاری سهام ۲۱درصد ایرانسل در بورس که در الحاقیه پروانه ایرانسل هم آمده مربوط به ترکسل بوده است و نه ایرانسل.

در این میان وزیر ارتباطات در این باره به خبرنگاران گفت که موضوع واگذاری ۲۱ درصد سهام ایرانسل در بورس از زمان دریافت پروانه این اپراتور مورد بحث بود زیرا مدیران ایرانسل مدعی بودند شرایط واگذاری ۲۱ درصد سهام ایرانسل در بورس مربوط به مناقصه زمان ترکسل است و با عدم موافقت ترکسل در به دست آوردن مناقصه اپراتور دوم تلفن همراه، این شرط نیز خود به خود ملغی شده است و شرط واگذاری سهام ایرانسل در بورس که در الحاقیه پروانه این اپراتور ذکر شده صحیح نیست.

اما رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در توضیح چگونگی انجام این واگذاری افزود: این کار براساس توافق بین رگولاتوری و سهامداران ایرانسل انجام خواهد شد.

محمد علی فرقانی همچنین تاکید کرده ما این موضوع را به سهامداران ایرانسل یادآوری کردیم و باید با مذاکره برای زمان عرضه این شرکت در بورس توافق کنیم و هنوز این اتفاق نیفتاده و باید این توافق حاصل شود و این موضوع به اطلاع سهامداران اپراتور دوم رسیده است.

با طرح بیشتر موضوع سهام ایرانسل در بورس مدیر عامل این شرکت بیان کرد که در این زمینه ایرانسل همچنان منتظر پاسخ رگولاتوری است اما رگولاتوری

گفته است که این موضوع به اطلاع مدیران این شرکت رسیده است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.