افزایش سرمایه گذاری راهکاری برای جلوگیری از واردات

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

افزایش سرمایه گذاری و تقویت علم و علوم فناوری کشور و اتصال دانشگاهها به حوزه بازار و صنعت باید از اختراعات در حوزه صنعت استفاده شود تا شاهد پیشرفت روز افزون تولیدات باشیم.

حسین وکیلی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، گفت: با پیشرفت و رشد روز افزون بخش علمی می‌توانیم در زمینه اقتصاد از علم و دانش کشور بیشتر استفاده کنیم که تولیدات داخلی کشور را ارتقا بخشیم که امروزه نقش و جایگاه شرکت های دانش بنیان و بانک های علم و فناوری و محیط های علمی و دانشگاهی در بسیاری از کشورهای پیشرفته نقش اساسی دارند.

وی گفت: شرکت های دانش بنیان و سازمان های علمی می‌توانند در توسعه تولیدات و موضوع فراهم سازی شاهد  نیازهای تولیدات بهینه و عدم وابستگی به صادرات در بخش های مختلف باشند که در این زمینه تقویت بخش خصوصی یک ضرورت است.

وکیلی افزود: این نقدینگی در جهت تولید به کار گرفته نشده و سبب کشیده شدن نقدینگی به سمت واردات است که با افزایش سرمایه گذاری و تقویت علم و علوم فناوری کشور و اتصال دانشگاهها به حوضه بازار و صنعت باید از اختراعات در حوزه صنعت استفاده شود تا شاهد پیشرفت روز افزون تولیدات باشیم.

این کارشناس اقتصادی در ادامه افزود: اقتصاد ایران این توانایی را دارد که بتواند با برنامه ریزی و تولیدات بیشتر از واردات بی رویه جلوگیری کند و باید در حماسه اقتصادی یک رفتار جهادی را داشته باشد در حال حاضر باید وابستگی به نفت را کمتر کرده و به کارآفرینی بیشتر توجه شود و صرفه جویی را برای تولیدات اشتغالزا دنبال کنیم.

وی در پایان گفت: به منظور کاهش واردات به کشور در مرحله اول باید بحث اولویت دادن به حل مسائل اقتصادی توجه شود که اولین خواسته بخش خصوصی است و در مرحله بعد سواد بخشی به فضای کلان اقتصادی در کشور بسیار مهم است و توجه به گروههای کم درآمد و کاهش شکاف طبقاتی و تنظیم سیاست های اقتصادی و درآخر اتخاذ رویکرد تولید محور که اساسی ترین نیاز اقتصاد است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.