افزایش سن ازدواج جمعیت جوان را به سمت سالخوردگی هدایت می کند

فروردین ۱۴۰۳

یک جامعه شناس گفت: عواملی که منجر به کاهش فرزندآوری می شود، افزایش سن ازدواج و طلاق عاطفی، افزایش سطح تحصیلات زنان و افزایش تمایل زنان به حضور در بازار است.

یک کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سالیان سال اینگونه تبلیغ بود، فرزند کمتر زندگی بهتر و این ذهنیت به نوعی به مردم نهادینه شد، از طرف دیگر با بالارفتن سطح انتظارات برای بهتر شدن کیفیت زندگی مردم این توقع را دارند که فرزندانشان را در موقعیت های بهتر تحصیلی قرار دهند.

ابراهیمی مقدم در ادامه افزود: بدیهی است که همه مسائل مستلزم بالابردن سطح  اقتصادی خانواده است.
وی در ادامه افزود: جامعه از سمت خانواده هسته ای که پدربزرگ، مادربزرگ در کنار فرزندان و نوه ها زندگی می کردند، به سمت خانواده های جدیدی سوق پیدا کرده که این تمایل وجود دارد که اعضای خانواده هرکدام برای خود موقعیت خاصی داشته باشند، به طور مثال از قبیل اتاق جداگانه و مواردی از این دست از طرف دیگر به نظر می رسد با بالارفتن سطح فکری خانواده ها، امکان اینکه مثل قبل همه فرزندان با هم در یک اتاق زندگی کنند، نیست.
ابراهیمی مقدم در خاتمه تصریح کرد: از عواملی که منجر به کاهش فرزندآوری می شود، افزایش سن ازدواج و طلاق عاطفی، افزایش سطح تحصیلات زنان منجر به افزایش تمایل زنان به حضور در بازار کار شده و میزان اشتغال زنان نسبت به قبل بیشتر شده است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.