افزایش سه برابری مرگ و میر در افراد دچار سکته مغزی

۱۹ شهریور – ۰۱:۱۷:۵۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

کشیدن سیگار موجب می‌شود؛

بزرگنمایی:  

استعمال دخانیات نرخ رشد مرگ و میر را در طول یکسال پس از سکته مغزی تا ۳ برابر افزایش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  به نقل از تحقیقات ارائه شده در کنگره ESC  محققان بیمارستان سان فیلیپونری در رم با همکاری متخصصین سانتالوسیا با با بررسی ۵۸۴ مرد و ۳۳۷ زن با میانگین سنی ۶۷ سال که قبل از سکته مغزی سیگار می‌کشیدند مشاهده کردند که ۵۳ درصد از بیماران در طول یکسال پس از مرخصی از بیمارستان دوباره سیگار کشیدند که از این تعداد ۸۹ نفر پس از این یک سال جان خود را از دست دادند.
نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: مرگ و میر افراد مورد مطالعه پس از سیگار کشیدن طی یک دوره یک ساله درست بعد از سکته مغزی و خروج از بیمارستان ۳ برابر بیماران غیرسیگاری بوده است و همچنین افرادی که ظرف ۱۰ روز پس از رهایی از بیمارستان دوباره سیگار کشیدند احتمال مرگ و میر خود را در این دوره یکساله پس از عمل تا ۵ برابر نسبت به افراد غیرسیگاری افزایش داده‌اند.
به گفته محققان این به خوبی اثبات شده است که کشیدن سیگار خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد و ترک سیگار پس از یک سکته مغزی ایسکمیک حاد ممکن است از هر نوع دارو در کاهش خطر وقایع نامطلوب مؤثرتر باشد.
گفتنی است از هر ۵ مرگ ناشی از سکته مغزی ۲ مورد در مردان و ۳ مورد در زنان اتفاق می‌افتد و از عوامل خطر این بیماری، سیگار کشیدن، افزایش فشارخون، کلسترول بالا، دیابت و افزایش سن است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۸۱۶۳۴۰۶۷۱۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.