افزایش صادرات صنایع غذایی در کشور

با توجه به کیفیت بالای صنایع غذای کشورمان صادرات این صنعت نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است و حمایت دولت از صنایع غذایی موجب افزایش تولید و همچنین ایجاد برند در کشور و سایر جهان می شود.

محمد حسینی رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: برای گسترش صنعت غذای کشورمان ،حمایت دولت باعث افزایش تولید ،کیفیت بالا وهمچنین افزایش  صادرات می شود.

 وی با بیان اینکه به دلیل نوپایی صنعت غذای کشور هنوز به جایگاهی نرسیده ایم که برند برتر داشته باشیم افزود: این امر موجب می شود تا تولید صنایع غذایی صادرات محور نباشد.
 
وی تصریح کرد: بروکراسی اداری مانع  از رشد صنعت غذایی کشور شده است. در حالی که صنایع غذایی در دیگر کشور ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرد .
 
حسینی در خصوص تاثیر این صنعت در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی گفت:  ایجاد صنایع غذایی در روستاها و اطراف شهرها نه تنها باعث اشتغالزایی شده بلکه کاهش  مانع  ضایعات محصولات کشاورزی را به دنبال دارد.
 
وی اضافه کرد: جایگاه صنایع غذایی ایران نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته و صادرات نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: کشور های همسایه بازار خوبی برای صادرات صنایع غذایی ایران هستند.
 
عضو هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی افزود،دولت باید از صنعت غذایی کشور حمایت کند تا این صنعت بتواند با افزایش تولید زمینه صادرات و برند شناخته شده ای را در جهان فراهم کند.
 
وی خاطر نشان کرد : تامین نقدینگی و سرمایه در گردش و تخصیص ارز مورد نیاز محصولات فرآوری شده و آشنایی سرمایه گذاران و صادرکنندگان با نیازهای خارجی از راهکارهای اصلی توسعه و تحول در صنایع تبدیلی و غذایی است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.