افزایش قیمت مصالح ساختمانی به اجاره بها هم رحم نکرد

سرپرست مرکز تحقیقات راه و مسکن شهرسازی گفت: هرگونه افزایش قیمتی در مصالح ساختمانی و ساخت وساز تاثیر بسیار در افزایش قیمت خرید و اجاره بها دارد.

محمود  فاطمی عقدا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  افزایش قیمت تمام شده ساخت مسکن تاثیر بسیاری در افزایش اجاره بها دارد گفت: هرگونه افزایش قیمتی در مصالح ساختمانی و ساخت وساز تاثیر بسیار در افزایش قیمت خرید و اجاره بها دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: بحث هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انر‍ژی تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت مصالح ساختمانی دارد .
سرپرست مرکز تحقیقات مسکن و راه بااشاره به اینکه  قیمت مصالح ساختمانی متناسب با تورم در حال افزایش قیمت است افزود: بحث کاهش پرت مصالح ساختمانی و ارزان سازی از جمله اقدامانی است که در دوره های آموزشی در حال انجام است.
 وی به روند مطلوب رشد استفاده از فناوری های نوین در ساخت و سازهای کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، فقط در بخش مسکن مهر، حدود ۳۱ درصد از واحدهای مسکونی به شیوه صنعتی ساخته می شوند و این در حالی است که در سایر ساخت و سازهای کشور نیز استفاده از شیوه های مختلف ساخت صنعتی مسکن رشد داشته است.
فاطمی عقدا افزود: کاهش هدر رفت مصالح و صرفه جویی در مصرف انرژی از مزایای ساختمان های صنعتی ساز هستند که در نهایت هزینه های یک ساختمان را کاهش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش برای نهادینه کردن استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد همچنان با همکاری سازمان ها و نهادهای مربوطه ادامه دارد و نتایج بسیار خوبی نیز داشته است
 
 
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.