افزایش مصرف سیگار و الکل در میان کاربران نوجوان فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی واقع در آمریکا می گویند: شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک عامل افزایش سیگار کشیدن و مصرف الکل درمیان نوجوانان می شود.
 
 
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ایندیپندینت، مطالعه دانش آموزان دبیرستانی در کالیفرنیا نشان می دهد نوجوانان از طریق ارتباط آنلاین نیز به اندازه ارتباط رودر رو از یکدیگر تاثیر می پذیرند. 
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی واقع در آمریکا با بررسی ۱۵۰۰ نوجوان ۱۵ تا ۱۶ ساله از دبیرستانی در لس آنجلس دریافتند احتمال مصرف سیگار و الکل در نوجوانانی که تصاویر مهمانی رفتن دوستانشان را در فیسبوک می بینند، بیشتر از دیگران است. 
نتایج این یافته که در مجله (Journal of Adolescent Health) انتشار یافته است نشان می دهد تاثیر نوجوانان از طریق رابطه های مجازی در شبکه های اجتماعی باید به اندازه رابطه های دوستانه آن ها مورد توجه والدین قرار بگیرد. 
این پارانویای اجتماعی که به اصطلاح به آن ( FoMO) گفته می شود مفهوم نسبتا جدیدی است که در آن فرد همیشه احساس می کند دیگران بیشتر از او خوش می گذرانند و سرگرمی های بیشتری دارند. این مساله سبب می شود فرد بخواهد به طور مدام با این اشخاص در ارتباط باشد. 
براساس این گزارش، اگر چه این مطالعه بر روی شبکه های اجتماعی چون فیس بوک و مای اسپیس متمرکز شده است، ولی توییتر و اینستاگرام نیز همین اثرات منفی را بر روی رفتار نوجوانان می گذارند. زیرا چک کردن و ملاحظه مداوم عکس های دوستان به طور طبیعی، غریضه مقایسه کردن را در انسان بر می انگیزد. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.