افزایش ناوگان حفاری به ۸۰ دستگاه/پیشرفت ۸۵درصدی حفاری در “میدان آزادگان جنوبی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از افزایش ناوگان حفاری تا پایان سال ۹۳ خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال ناوگان حفاری به ۸۰ دستگاه خواهد رسید و این دستگاهها امکان افزایش به ۸۵ دستگاه را نیز دارد.

محمدرضا تاکایدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از افزایش ناوگان حفاری تا پایان سال ۹۳ خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال ناوگان حفاری به ۸۰ دستگاه خواهد رسید و این دستگاهها امکان افزایش به ۸۵ دستگاه را نیز دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تامین اعتبار به موقع بتوانیم ناوگان حفاری را گسترش دهیم همچنین توسعه ناوگان در بحث دریا و خشکی مدنظر است.

تاکایدی با اشاره به اینکه شرکت حفاری ملی ایران دانش فنی مورد نیاز برای ارائه خدمات در این بخش را دارد گفت: شرکت ملی حفاری موضوع بازسازی و بروزرسانی خدمات و تجهیزات را در برنامه کاری خود قرار داده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از مذاکره با شرکت های داخلی برای تامین تجهیزات و موتورهای داخل چاهی خبر داد و افزود: در حال حاضر تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز حفاری است .

وی گفت: نمی توانیم ارتباط با خارج از کشور را قطع کنیم چراکه برای توسعه ارائه خدمات و ارتقای سطح دانش و تکنولوژی باید با شرکت ها و کشورهای صاحب دانش در ارتباط بود.

تاکایدی در ادامه در خصوص پروژه آزداگان جنوبی اظهار داشت: این پروژه کلید در دست با دو دکل حفاری فتح ۸۹ است که در این طرح حفاری سه حلقه چاه در حال انجام بوده که حفاری یکی از چاه ها تمام شده و حلقه دوم دکل ۳۲ در دست اجراست به طوری که این پروژه ۸۵درصد پیشرفت واقعی در مقابل ۹۴ درصد را داراست.

وی تاکید کرد: متراژ حفاری ها حدود ۶ هزار و ۷۰۰ متر با دکل ۳۲ بوده که ظرف ۲۰ روز آینده به اتمام می رسد هم اکنون دکل ۸۹ فتح در آنجا مستقر است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.