افزایش نرخ بیکاری، واکنش سران کشورهای منطقه یورو را درپی خواهد داشت

ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُتـهـران / واحـد مـرکـزی خـبـر / اقـتصادی /۰۲/۱۴
افزایش نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی به احتمال زیاد سران این کشورها را وادار خواهد کرد تا تلاشهای خود را با هدف افزایش رشد اقتصادی پس از تحمل ماهها سیاستهای سختگیرانه ریاضت اقتصادی افزایش دهند.
داده هایی که روز چهارشنبه از سوی منابع رسمی در اروپا منتشر شد نشان می دهد شمار افراد بیکار در هفده کشور عضو منطقه یورو در ماه مارس به رقم بی سابقه ده و نه دهم درصد افزایش پیدا کرد.
بـه گـزارش خبرگـزاری آلمان از برلین، این در حالی است که آمار اعلام شده از سوی مقامات دولت آلمان نشان می دهد بحران بدهی های اروپا نیز پا به پای بحران بیکاری در حال تشدید است. بر اساس این آمارها، افزایش نرخ بیکاری و کاهش فرصتهای شغلی در ماه آوریل به شکل بی سابقه ای بالا بود.
«مارتین وان ولایت» کارشناس اقتصادی بانک «آی ان جی» در این باره گفت: «ارقام نامطلوب مربوط به بیکاری به احتمال زیاد باعث ترغیب سران کشورهای منطقه یورو به پیگیری مذاکرات توافقتنامه افزایش رشد اقتصادی این منطقه خواهد شد.»
اداره آمار اروپا (یورو استات) اعلام کرد شمار بیکاران در هفده کشور عضو منطقه یورو در ماه مارس به میزان یکصد و شصت و نه هزار نفر افزایش یافت. بیشترین رقم افزایش بیکاران نیز مربوط به کشورهای اسپانیا، ایتالیا و پرتغال بود.
انتشار این آمار در حالی است که طی آخر هفته کنونی قرار است در چند کشور اروپایی انتخابات مهم برگزار شود. دولتهای این کشورها نیز تلاش خواهند کرد تا برنامه های خود را بر برنامه های ایجاد فرصتهای شغلی و افزایش نرخ رشد اقتصادی متمرکز کنند.
«ماریو دراگی» رئیس بانک مرکزی اروپا نیز قرار است روز پنجشنبه کنفرانس مطبوعاتی ماهانه خود را برگزار کند. کارشناسان اقتصادی عقیده دارند بررسی راهکارهای افزایش رشد اقتصادی از مهمترین مسائلی است که در این کنفرانس به آن پرداخته می شود.
شماری از سران کشورهای اروپایی نیز اعلام کرده اند در نشست آینده خود که در ماه ژوئن برگزار خواهد شد به بررسی مشکلات ناشی از افزایش بیکاری و تشدید رکود و راه حل رفع این مسائل خواهند پرداخت.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که رهبری تلاشها برای تصویب قوانین سختگیرانه جدید بودجه منطقه یورو را به عهده دارد از جمله مهمترین چهره های فعال در این زمینه شمرده می شود.
کشورهای عضو منطقه یورو در مجموع هفده میلیون و سیصد و شصت و پنج هزار نفر جمعیت دارند و نرخ بیکاری در این کشورها طی یازده ماه متوالی گذشته افزایش داشته است. این رقم در حال حاضر بیشترین میزان از سیزده سال گذشته یعنی زمان تشکیل منطقه یورو شمرده می شود.
سران کشورهای عضو منطقه یورو تا کنون به شکل واضح اعلام نکرده اند تدابیر آنها شامل چه مواردی خواهد بود. بر اساس ارقام اعلام شده توسط اداره آمار اروپا، شمار بیکاران در منطقه یورو طی ماه گذشته نوزده هزار نفر افزایش یافت و به رقم بی سابقه دو میلیون و هشتصد و هفتاد و پنج هزار نفر رسید. این آمارها بدان معنی است که بی ثباتی اقتصادی باعث شده است شرکتهای اروپایی برنامه های استخدام خود را به حالت توقف در آورند.
اعلام این آمارها در حالی است که کارشناسان پیش بینی کرده بودند نرخ بیکاری در منطقه یورو طی ماه آوریل، ده هزار نفر کاهش پیدا می کند.
ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُ۱۴۵ / ۱۷۲

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.