افزایش ۶۵ درصد درآمد “گمرک اصفهان” در نه ماهه سال جاری

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در نه ماهه سال ۹۲ گمرکات استان اصفهان، بالغ بر ۵۸۹ میلیارد و۴۱۳ میلیون ریال در آمد کسب و به خزانه واریز نموده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک اصفهان، مدیر کل گمرک اصفهان گفت: گمرک اصفهان با داشتن پنج گمرک تابعه فعال و ۱۳ انبار اختصاصی، تشریفات صادرات حدود ۷۰ هزار کامیون به وزن یک میلیون و ۳۸۶ هزار تن و به ارزش ۷۹۴ میلیون و ۲۶۷ هزار دلار انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳۹ درصد افزایش و از حیث ارزش ۴۱ درصد کاهش داشته است.
 
ونهری گفت: به منظور تسریع و تسهیل در امر صادرات و کاهش هزینه های تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان ۹۹ درصد از کالاهای صادراتی استان در محل تولید و یا بر روی کامیون حامل کالای صادراتی و حتی در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل بدون تخلیه و بارگیری مجدد در گمرک، ارزیابی و کنترل و پلمپ می شود.

وی گفت: گمرک کاشان ۶۱ هزار و ۲۷۴ تن کالا و به ارزش ۱۶۱ میلیون دلار از صادرات استان را به خود اختصاص داده است که بخش صنعتی و شیمیایی با اختصاص ۹۸% از وزن و ۹۲% از ارزش ، بیشترین سهم را طی این مدت داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت: ۲۳ هزار و ۶۹۸ تن محصولات کشاورزی و غذایی به ارزش بالغ بر ۴۵ میلیون و ۹۵۷ هزار دلار طی نه ماهه امسال از گمرکات استان اصفهان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۴ درصد و از نظر ارزش ۹ درصد رشد داشته است.

اسداله احمدی ونهری گفت: صادرات اداره کل گمرک استان اصفهان درنه ماهه سال شامل ۶۸۹ نوع کالا به ۶۸ کشور جهان است و عراق با وارد کردن ۳۱۲ میلیون و ۳۶۵ هزار دلار کالا از طریق گمرک استان جایگاه اول را به خود اختصاص داده و در مکان دوم افغانستان با وارد کردن ۲۵۳ میلیون و۵۱ هزار دلار و پاکستان با ۶۳ میلیون و ۵۹۶ هزار دلار در جایگاه سوم قرار دارد.

وی در خصوص مهمترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان بیان داشت: آهن آلات و فولاد با ۲۰۳ میلیون و ۲۰۶ هزار دلار، فراورده های نفتی با ۱۵۳ میلیون و۹۹۹ هزار دلار و فرش ماشینی و دستباف با ۱۱۵ میلیون و ۳۸۲ هزار دلار عمده ترین اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان بوده است.

اسداله احمدی ونهری در خصوص درآمد عمومی گمرک اصفهان بیان داشت: در نه ماهه سال ۹۲ گمرکات استان اصفهان با داشتن۱۳۶ کارمند، بالغ بر ۵۸۹ میلیارد و۴۱۳ میلیون ریال در آمد کسب و به خزانه واریز نموده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: تعداد اظهارنامه های هفتگانه گمرکات استان طی این مدت ۲۸ هزار و ۱۶۰ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ در صد افزایش داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان در خصوص امور مسافری گفت: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت ۲۴ ساعته ، طی نه ماهه تشریفات امور مسافری حدود ۲۸۲ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی به کشورهای عراق،عربستان، امارات ،ترکیه و کویت را انجام داده است.
    

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.