افزایش ۲ برابری صادرات زرشک در امسال

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زرشک و زعفران خراسان جنوبی از آغاز برداشت زرشک در این استان به عنوان تنها تولیدکننده این محصول خبر داد و پیش‌بینی کرد: امسال بیش از ۱۰ هزار تن زرشک خشک در این استان تولید شود.

 

علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ اظهار کرد: سال گذشته ۹ هزار تن زرشک خشک در استان خراسان جنوبی تولید شده بود.

 

حسینی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰۰ تن زرشک صادر شده است، گفت: امسال به دلیل اجرای طرح ارتقای کیفیت این محصول صادرات دو برابر سال گذشته خواهد بود.

 

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران و زرشک استان خراسان جنوبی پیش‌بینی کرد: امسال حداقل ۶۰۰ تن زرشک با نرخ ۱۰ تا ۱۲ دلار صادر خواهد شد که بیش از دو برابر سال گذشته ارزآوری برای کشورمان خواهد داشت.

 

به گفته وی سال گذشته هر کیلو زرشک در بازارهای جهانی ۱۵ تا ۱۷ دلار خریداری می‌شد که با توجه به نرخ ارز خریداران قیمت خرید این محصول را کاهش داده‌اند.

 

حسینی گفت: نخستین محموله صادراتی امسال به کشور آلمان ارسال می‌شود.

 

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران و زرشک استان خراسان جنوبی قیمت هر کیلو زرشک مرغوب در بازارهای داخلی را ۱۰هزارتومان عنوان کرد.

 

ایران با تولید سالانه حدود ۱۴ هزار تن زرشک اولین تولیدکننده این محصول در جهان به شمار می‌رود و استان خراسان جنوبی با سهم ۹۸ درصدی در برداشت قطب تولید این محصول صادراتی کشور است که شهر‌ستان‌های قائن، درمیان و بیرجند بیشترین سطح زیر کشت و تولید را دارند.

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.