افزایش ۳۸ درصدی صادرات محصولات منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: طی ۵ ماهه اول سال جاری، مجموع صادرات محصولات این منطقه به لحاظ وزنی ۳۸ درصد رشد یافت.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا، مسعود هندیان با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس آمار موجود، میزان محصولات صادر شده از شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به ۱۱۱ هزار و ۵۵ تن رسید، در حالی که میزان محصول صادر شده در این منطقه در مدت مشابه سال قبل ۶۸ هزار و۸۹۰ تن بود.

وی ادامه داد: ارزش محصولات صادر شده مذکور، ۱۲۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و۷۹۳ دلار بود. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خاطر نشان کرد: محصولات صادر شده شامل اسلب، شمش آلومینیوم و شمش روی بود که عمده آن به کشورهای چین، امارات متحده عربی و هند صادر شده است.

هندیان با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به لحاظ امتیازات، تسهیلات قانونی و نیز موقعیت استراتژیک مناسب، شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است، گفت: جذب سرمایه گذار، ایجاد فرصت های شغلی جدید و افزایش آن در سطح استان و کشور، کاهش هزینه های تولید به منظور ورود به بازارهای رقابتی جهانی، ارتقای سطح تکنولوژی و نیز بهره گیری از فن آوری برتر، از اهداف مهم این منطقه ویژه اقتصادی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.