افزایش ۶ درصدی مصرف انرژی در تهران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

صنعت برق نیازمند ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش تولید است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، فلاحتیان معاون برق و انرژی وزارت نیرو در مراسم آغاز عملیات اجرایی و افتتاح و بهره برداری از۳۱پروژه انتقال توزیع و دیس کاسینگ گفت: صنعت برق وضعیت خاصی را تجربه می کند به گونه ای که امسال مصرف انرژی در تهران ۶٫۷ دهم درصد و در بقیه شهرها بالای ۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: صنعت برق با وجود تحریم ها و مشکلات منابع مالی به تامین نیاز مردم پرداخته  و بدون خاموشی به تامین نیاز مردم پرداخته است.

فلاحتیان با بیان اینکه وظیفه این وزارتخانه تامین و توزیع برق است، افزود: این صنعت بخش عظیمی از امکانات تولید و توزیع ساخت را در داخل تولید می کند و از جمله صنایع پر هزینه محسوب می شود.

معاون وزیر نیرو در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کشور داریم که کل هزینه دریافتی برق حدود ۵ هزار میلیارد تومان است. که این امر هزینه جاری این صنعت را بسیار سخت پوشش میدهد.

وی با بیان اینکه کمبود منابع مالی صنعت برق بدهی های سنگینی را به دنبال  داشته افزود: نیاز مساعدت بخش قانون گذاری کشور برای رفع موانع داریم.

وی افزود: با توجه به افزایش مصرف برق ۵هزار مگاوات ظرفیت اسمی باید وارد مدار شود این درحالی است که ۳ هزار و ۸۰۰ مگاوات سالانه به ظرفیت نیروگاههای کشور اضافه می شود.

معاون وزیر گفت: ۳ هزار مگاوات در سال جاری به پیک بار اضافه شده یعنی ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و در بخش تولید و توزیع و به همین میزان در بخش توزیع و فوق توزیع باید صورت گیرد.

فلاحتیان با بیان اینکه از صنعت برق باید حمایت بیشتر صورت گیرد ادامه داد: عدم حمایت ها و تامین منابع لازم خاموشی را به دنبال دارد.

وی همچنین تصریح کرد: صنعت برق به دور از هر گونه سیاست زدگی و تعامل با نگاه واقع بینانه را می طلبد چرا که حل مشکلات برق تنها با حمایت و تعامل صورت میگیرد.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات سرمایه گذاری در صنعت برق با تدابیر جدید باید رفع شود و کسب و کار پیمانکاری رونق یابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.