افزایش ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا

در پی اظهارات امید بخش ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا درباره آینده منطقه یورو و افزایش شمار متقاضیان کار در آمریکا، روند افزایش نرخ برابری یورو مقابل دلار آمریکا در معاملات روز پنجشنبه نیز ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، در معاملات ساعت سیزده و ده دقیقه به وقت گرینویچ، هر یورو در مقابل یک دلار و بیست و نه سنت و نود و شش واحد پایه یک سنت (۱,۲۹۹۶) داد و ستد شد. از ده روز پیش تاکنون سابقه نداشته است که نرخ برابری ارزش یورو مقابل دلار آمریکا این چنین افزایش یابد.

نرخ برابری ارزش یورو مقابل ین ژاپن نیز در معاملات امروز افزایش یافت . به گونه ای که هر یک یورو در مقابل صد و دو ممیز هشت دهم درصد ین ژاپن داد و ستد شد و این در حالی بود که این نرخ برابری در پایان معاملات روز گذشته به نسبت یک یورو به صد و یک ممیز سی و یک صدم ین بود.

کارشناسان اظهارات امیدبخش دراگی را در افزایش ارزش یورو موثر می دانند. رئیس بانک مرکزی اروپا امروز در کنفرانسی خبری گفت: برنامه بازخرید اوراق قرضه کشورهای ضعیف اروپایی که یک ماه پیش خبر آن اعلام شد نگرانی ها را درباره آینده این حوزه پولی کاهش داده است.

این اظهارات باعث شد تا دلالان بازار ارز با امید بیشتری به کسب و کار در منطقه یورو بپردازند و این در حالی است که بحران مالی این منطقه به قوت خود پابرجاست.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.