افزایش اشتغال با اجرای معافیت های بیمه ای

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: به منظور ترغیب کارفرمایان برای استفاده از نیروی کار جدید کارفرمایان کارگاه ها می توانند از مزایای آئین نامه معافیت های بیمه ای بهره مند شوند.

حسین پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: براساس آئین نامه استفاده از معافیت های بیمه ای کارفرمایان، کارفرمایان کارگاه ها و موسسات مشمول این آئین نامه پس از اعلام نیاز و جذب نیروی کار جدید و حفظ اشتغال کارگاه از تخفیف حق بیمه سهم کارفرمایی موضوع ماده ۲۸ قانون تأمین اجتماعی به میزان ۵۰ تا ۹۰ درصد برای نیروی کار جدید به صورت پلکانی در طول برنامه پنجم توسعه برخوردار خواهند شد.

وی افزود: هدف اصلی در اجرای این آئین نامه ترغیب کارفرمایان به استفاده از نیروی کر جدید و افزایش اشتغال در سطح بنگاه های اقتصادی است و کارفرمایان کارگاه ها که نیروی کار جدید را علاوه بر نیروی کار موجود به کار گیرند می گیرند می توانند از این مزایا بهره مند شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: کارفرمایان کارگاه ها و موسسات استان می توانند بامراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ها و همچنین موسسات مشاوره شغلی و کاریابی های غیردولتی سطح استان ضمن کسب اطلاعات بیشتر از مزایای این طرح نیز استفاده کنند.

نظری معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان به تعهد ۳۱ هزار فرصت شغلی این استان اشاره کرد و گفت: تعهد اشتغالی که دولت برای استان خوزستان در سال جاری در نظر گرفته است افزود: ۱۳۱ هزار فرصت شغلی است که با بررسی های انجام گرفته از سوی مسئولان استان ظرفیت خوزستان در ایجاد اشتغال بیش از ۱۴۰ هزار فرصت شغلی است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان خاطر نشان کرد: در سطح استان تمامی فعالیت ها و برنامه ریزی ها درجهت ایجاد اشتغال پایدار است به طوری که حداقل تا یک سال فرد متقاضی مشغول به کار باشد./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.