افزایش تعرفه مکالمات همراه اول و تلفن ثابت

۰۵خردادماه،

 

تعرفه مکالمه با سیم‌کارت‌های همراه اول و تلفن ثابت با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات افزایش می‌یابد.
 
به گزارش عصر ارتباط، طبق اعلام سیدمصطفی سیدهاشمی، رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، با تصویب و ابلاغ مصوبه تازه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای تغییر تعرفه مکالمات همراه اول با یکسان‌سازی آن در سراسر کشور، از چهارشنبه قبل‌ باید در تعرفه‌های تازه در شبکه همراه اول اعمال شود اما ظاهرا این تغییرات در پایان این دوره اجرایی خواهند شد.
از سوی دیگر، مظفر پوررنجبر مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به افزایش تعرفه تلفن ثابت نیز گفته است: «این افزایش نرخ سال قبل پیشنهاد شده بود که شامل تعرفه‌ها و آبونمان تلفن ثابت و سیار است اما باتوجه به اینکه چهار درصد از این پیشنهاد افزایش عملیاتی شده بود، در سال ۹۲ باید هشت درصد بقیه این تعرفه‌ها اعمال شود.»
طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، حداقل تعرفه یک دقیقه مکالمه صوتی با تلفن همراه ۵۱۵ ریال و حداکثر ۶۱۸ ریال است و این تعرفه به دنبال اعلام شرکت مخابرات ایران برای یکسان کردن تعرفه مکالمات تلفن همراه در سراسر کشور منظور شده است. 
رگولاتوری در یکصد و شصتمین جلسه خود در فروردین ماه سال ۹۲، به منظور ایجاد شرایط رقابتی منصفانه و در راستای مفاد پروانه‌های صادره، تعرفه پایه برای یک دقیقه مکالمه صوتی تلفن همراه داخل‌شبکه‌ای را، به صورت یک‌نواخت بدون اعمال زون‌بندی بین‌شهری، برای مشترکان دارای سیم‌کارت پس‌پرداخت ۵۱۵ ریال و سقف آن را ۶۱۸ ریال تعیین کرده است.
این تعرفه برای تمامی اپراتورهای دارنده پروانه ارائه خدمات تلفن همراه یک‌سان بوده و آن‌ها می‌توانند با رعایت سایر مقررات تعرفه‌ای مندرج در پروانه‌های صادرشده، برای اعمال این تعرفه اقدام کنند.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. رضا نیکخوی منفرد:

    بیست وهفت ونیم درصد(۵/۲۷)درصد افزایش نرخ مکالمات تلفن همراه به بهانه یکسان نمودن نرخ مکالمات شهری وبین شهری
    درحالی که با افزایش تعداد کاربران که سود فراوانی را ثانیه به ثانیه عاید صاحبان امتیازتلفن همراه می کند واین افزایش می بایست موجب تقلیل نرخ مکالمات گردد متاسفانه با بهانه یکسان نمودن مکالمات شهری وبین شهری نرخ مکالمه تلفن همراه از۴۴۷ ریال دردقیقه درسال ۹۲ به ۵۷۰ریال افزایش می یابد که برابر است با ۵/۲۷درصد واین در حالی است که ممکن است یک (۱)درصد هم ازکل کاربران تلفن همراه تماس یین شهری نداشته باشند وبرفرض هم که ۹۹درصد کاربران تماس بین شهری داشته باشند چرا باید به آن (۱)درصد هزینه ۹۹درصد را تحمیل کرد با توجه به درآمد متوسط اکثریت مردم ایران به اطمینان می توان گفت که هیچ کشوری در دنیا چنین نرخ مکالماتی ازتلفن همراه ندارد قبول ندارید تحقیق کنید در این کشورآیا مرجعی برای نظارت وکنترل قیمت مناسب وعادلانه برای این گونه موارد وجود دارد؟ آیا ممکن است که صاحبان امتیاز تلفن همراه شفاف وصادقانه میزان هزینه ای که صرف یک دقیقه تماس تلفنی می شود برای مردم بیان کنند؟ البته بلحاظ سود بسیار سرشار چنین اطلاع رسانی بعید است آیا سود جوئی بی حد وحصر موجب فساد مالی نیست ؟ چه مرجعی باید جلو سود جوئی وزیاده خواهی ها را بگیرد آیا مرجعی وجود دارد؟ اگر در این سود جوئی ها دولتی ها وشبه دولتی ها نقش موثر داشته باشند چه مرجعی می تواند در مقابل آنها قد علم کند آیا بهترنیست به جای شعاردادن کمی هم عمل کنید؟
    منبع –وبلاگ آراء برتر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.