افزایش تولید خودرو در کشور

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 افزایش تولید خودرو در کشور

افزایش تولید خودرو در کشور

ممتازنیوز: جدیدترین آمارهای رسمی بیانگر رشد ۱۹٫۶ درصدی تولید انواع خودرو در شهریور ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش ممتازنیوز، براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو در کشور در شهریور ماه امسال با رشد ۱۹٫۶ درصدی از ۵۳ هزار و ۷۹۷ دستگاه در شهریور ۹۱ به ۶۴ هزار و ۳۱۶ دستگاه در شهریور ۹۲ افزایش یافته است.
در این مدت تولید انواع خودروی سواری نیز با رشد ۱۷٫۷ درصدی از ۴۶ هزار و ۳۱۱ دستگاه به ۵۴ هزار و ۵۲۶ دستگاه رسیده است. تولید انواع وانت نیز با رشد ۴۷٫۹ درصدی از ۶۱۰۵ دستگاه در شهریور ۹۱ به ۹۰۳۲ دستگاه در شهریور ۹۲ افزایش یافته است.
اما در این مدت تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با افت ۴۳٫۲ درصدی از ۱۲۹۵ دستگاه در شهریور ۹۱ به ۷۳۵ دستگاه کاهش یافته است. تولید انواع اتوبوس نیز با افت ۶۷٫۶ درصدی از ۷۱ دستگاه به ۲۳ دستگاه رسیده است.
شش ماهه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو با افت ۳۶٫۵ درصدی از ۴۵۹ هزار و ۲۶۱ دستگاه به ۲۹۱ هزار و ۶۳۸ دستگاه کاهش یافته است. در این مدت تولید انواع خودروی سواری با افت ۳۷٫۶ درصدی از ۳۹۶ هزار و ۱۴۱ دستگاه به ۲۴۷ هزار و ۳۱۵ دستگاه رسیده است.
به گزارش ایسنا، تولید انواع وانت نیز با کاهش ۲۱٫۸ درصدی از ۵۱ هزار و ۹۷۲ دستگاه به ۴۰ هزار و ۶۲۹ دستگاه رسیده است. تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده با افت ۶۶٫۸ درصدی از ۱۰ هزار و ۴۹۵ دستگاه به ۳۴۸۵ دستگاه کاهش یافته است.
شش ماهه نخست امسال تولید انواع اتوبوس نیز با کاهش ۶۵٫۶ درصدی از ۵۳۵ دستگاه به ۱۸۴ دستگاه رسیده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.