افزایش حملات پهپادهای آمریکایی در یمن و کاهش آن در پاکستان

۸ م دیماه ،

sky.jpg

مرکز مطالعات واشنگتن با انتشار یافتن گزارشی اعلام کرد که حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان رو به کاهش است و از سوی دیگر حملات این نوع هواپیماها در یمن در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری اسکای نیوز عربی، موسسه “نیوآمریکا فاندیشن”در گزارشی اعلام کرد: هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در پاکستان در سال قبل میلادی حملات کمتری را نسبت به دو سال پیش از آن انجام داده‌اند.

بنابر این گزارش، در سال ۲۰۱۲ هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا ۴۶ حمله در پاکستان انجام داده‌اند این در حالی است که این میزان برای سالهای ۲۰۱۱، ۷۲ حمله و ۲۰۱۰، ۱۲۲ حمله بوده است.

موسسه مذکور همچنین اعلام کرد در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا که توسط سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) و پنتاگون انجام می‌شود، تا کنون در پاکستان بین ۱۸۹ الی ۳۰۰ شبه نظامی طالبان و چند غیر نظامی کشته شدند.

بنابر این گزارش حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در دوران باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نسبت به دوران جورج بوش، همتای سابق وی افزایش چشمگیری یافته است.

این حملات بیشتر در منطقه وزیرستان شمالی، مرکز اصلی تجمع نیروهای القاعده و طالبان پاکستان صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان در حالی کاهش یافته که حملات این نوع هواپیماها در یمن در بازه زمانی بین سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ افزایش چشمگیری داشته است.

مرکز مطالعات واشنگتن در این گزارش آورده است، در سال ۲۰۱۱ هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا ۱۸ حمله هوایی به مواضع شبه نظامیان وابسته به القاعده در یمن انجام داده‌اند که این میزان در سال ۲۰۱۲ به ۵۳ حمله افزایش یافته است.

موسسه مذکور همچنین اعلام کرد که در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن ۳۹۷ الی ۵۳۹ شبه نظامی وابسته به القاعده و چندین غیر نظامی کشته شده‌اند.

بنا بر اعلام این موسسه حملات انجام شده از سوی فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا و سازمان سیا انجام می‌شود، سازمان سیا هم اکنون ۳۰ الی ۳۵ هواپیمای بدون سرنشین جنگی در اختیار دارد و پنتاگون نیز ۲۵۰ هواپیمای بدون سرنشین در اختیار دارد که از آنها برای حملات ارتش آمریکا علیه مخالفان بهره می‌گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.