افزایش درآمد خدمات پهن‌باند موبایلی نسبت به پیامک در اوپراتورهای جهان

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی درآمد اوپراتورهای موبایلی جهان از ارایه خدمات مخابراتی ۰٫۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به رقم ۳۸۵٫۵ میلیارد دلار رسید.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Infonetics، مناطق کارائیب و آمریکای لاتین(CALA)، آسیا پسیفیک و آمریکایی شمالی در دوره زمانی مذکور موفق شدند رشد دو برابری درآمدهای مخابراتی خود را تجربه کنند و البته منطقه اروپا، آفریقا و خاورمیانه در این مدت با کاهش درآمدهای مخابراتی خود مواجه شد.

برای نخستین بار میزان استفاده از خدمات صوتی اندکی کاهش یافت و البته گفته شد که درآمد اوپراتورها از خدمات پهن‌باند موبایلی بیشتر از خدمات ارسال پیامک(SMS) بوده است.

درآمد خدمات پهن‌باند موبایلی در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۶ درصدی را تجربه کرد و از آن به عنوان محبوب‌ترین سرویس مخابراتی در جهان یاد شد.

اروپا بزرگترین بازنده در بازار جهانی درآمدهای مخابراتی بود و با این وجود شرکت‌های بزرگی چون Deutsche Telekom، Orange، Telecom Italia، Telefónica و Vodafone اعلام کردند که وضعیت بهتری نسبت به قبل پیدا کرده‌اند.

ایستنا
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.