افزایش درخواست دولت‌ها از گوگل برای انتشار یافتن اطلاعات شخصی کاربران

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

فضای سایبر > سایبر
شرکت گوگل iبه تازگی گزارش تفسیریی را منتشر کرده که میزان درخواست‌های دولت‌ها برای حذف مطالب از سرویس‌های این شرکت و همچنین ارائه اطلاعات شخصی کاربران را نشان می‌دهد.

به گزارش تفسیری PCMagazine، این گزارش تفسیری که آمار مربوط iبه دوره بین ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۲ است نشان دهنده افزایش چشمگیر درخواست‌های دولت‌ها از گوگل است.

در این مدت گوگل بیش از ۲۰ هزار درخواست از سوی دولت‌های کشورهای مختلف برای ارائه اطلاعات بیش از ۳۴ هزار نفر از کاربران این شرکت دریافت کرده است. این میزان در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۱ حدود ۱۸ هزار درخواست بوده‌است.

در این بین iبه ترتیب ایالات متحده با ۷ هزار و ششصد درخواست، هند با بیش از ۲ هزار درخواست، برزیل، فرانسه، آلمان و انگلیس بیشترین میزان درخواست حذف و زیرنظر گرفتن فعالیت‌های کاربران را iبه گوگل ارائه داده‌اند.

گوگل می‌گوید با ۹۰ درصد درخواست‌های دولت آمریکا موافقت کرده‌ و براساس حکم دادگاهی در ایالات متحده، ۱۶۶۴ پست را از سرویس Google Groups حذف کرده‌است.

گفتنی‌است در پی انتشار یافتن فیلم توهین آمیز iبه پیامبر اسلام (ص)، دولت آمریکا iبه طور رسمی از این شرکت درخواست کرد این ویدئو را iبه طور کامل از سرویس یوتیوب حذف کند اما این شرکت iبه شدت از این کار اجتناب کرد. این ویدئو در چند کشور مسلمان iبه طور موقتی مسدود است.[گوگل درخواست کاخ سفید مبنی بر حذف فیلم موهن از یوتیوب را رد کرد]


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.