افزایش درگیری‌های شبه‌نظامیان در طرابلس/ تعطیلی کنسولگری انگلیس در بنغازی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

در حالی که درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان مسلح در پایتخت لیبی افزایش یافته و به زخمی شدن پنج تن در این درگیری‌ها انجامیده، دولت انگلیس کنسولگری خود را در شهر بنغازی تعطیل نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع لیبیایی‌ اعلام نمودند که درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان مسلح لیبیایی در طرابلس به شدت افزایش یافته به نحوی که در پی این درگیری‌های تازه دست کم پنج تن زخمی شدند.

منابع لیبیایی همچنین اعلام نمودند که در پی این درگیری‌ها یکی از ساختمان‌های نزدیک به محل درگیری تا حدودی تخریب شد.

یک منبع پزشکی در خیابان الزاویه طرابلس نیز گفت: در درگیری‌های مسلحانه میان شبه‌نظامیان طرابلس پنج تن به سبب اصابت گلوله به شدت زخمی شدند.

وی افزود: در این درگیری‌ها که هیچ کشته‌ای به دنبال نداشت ساختمان سابق اطلاعات لیبی نیز تا حدودی خسارت دید.

ساکنان منطقه “سیدی خلیفه” در جنوبی طرابلس در این خصوص گفتند: درگیری‌ها میان دو گروه از شبه‌نظامیان مسلح از اواسط شنبه شب آغاز شد و درگیری‌ها در ادامه به حدی شدت یافت که از عبور و مرور خودروها به این منطقه ممانعت شد و شمار بسیاری از ساکنان این منطقه منازل خود را ترک نمودند.

همچنین در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مرکز پلیس بنغازی در شرق لیبی نیز چهار تن از نیروهای پلیس این کشور زخمی شدند.

از سوی دیگر خبرگزاری یونایتدپرس نیز اعلام نمود: دولت انگلیس کنسولگری خود را در شهر بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی بست.

این خبرگزاری افزود: دولت انگلیس پس از این اقدام همه اموال کنسولگری‌اش در بنغازی را به سفارتخانه خود در طرابلس پایتخت لیبی منتقل نمود.

منابع لیبیایی همچنین اعلام نمودند که تصمیم بستن کنسولگری انگلیس در بنغازی پیش از عید قربان اتخاذ شده بود اما هنوز دلایل اصلی بسته شدن این کنسولگری مشخص نشده است.

این منابع همچنین تاکید نمودند: هنوز معلوم نمی باشد که آیا انگلیس برای همیشه کنسولگری‌اش را بسته یا این اقدام موقت است.

یک منبع امنیتی در بنغازی نیز تاکید نمود: بسته شدن کنسولگری انگلیس در بنغازی در حقیقت از جمله پیامدهای حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در ماه سپتامبر است که در پی آن چهار دیپلمات آمریکایی از جمله کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا در لیبی کشته شدند.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام نمود که اتحادیه اروپا از دولت تازه لیبی حمایت می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.