افزایش ساعات کاری پایگاه های انتقال خون تهران

فروردین ۱۴۰۳

با کاهش ۴۰ درصدی ذخایر خونی کشور انتقال خون تهران فعالیت پایگاه های اهدای خون خود را افزایش داده است.

دکتر مسلمی معاون اداره کل انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: ما در روزهای اول ماه مبارک رمضان با کاهش ۷۵ درصدی ذخایر خونی تهران مواجه بودیم و این اتفاق ما را مجبور کرده تا از ذخایر قبل از ماه مبارک رمضان استفاده کنیم در حالیکه ما این ذخایر را برای زمان های بحرانی مثل زلزله نگهداری کرده ایم.

وی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای جبران کمبود ذخایر خونی گفت: مردم در ماه مبارک رمضان باید طوری برنامه ریزی کنند که با توجه به مدت زمان محدود نگهداری خون بتوانیم ذخایر را حفظ کنیم و این نیازمند است که مردم به تدریج مراجعه کنند و مراجعه خود را هم به شب های قدر محدود نکنند چرا که بیماران نیازمند به خون همیشه وجود دارند.

مسلمی افزود: برای جبران کمبود ذخایر خونی بعضی از پایگاه ها صبح و عصر و صبح فعال می باشند و پایگاه مرکزی وصال هم ساعت کاری خود را افزایش داده است.

معاون اداره کل انتقال خون تهران همچنین گفت: ۵ پایگاه اهدای خون هم از افطار تا سحر آماده پذیرایی از اهداکنندگان محترم است که آدرس مراکز خونگیری هم در پایگاه اینترنتی انتقال خون تهران به آدرس www.tbtc.ir  وجود دارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.