افزایش شدید دما در چند دهه آینده

سازمان فضایی آمریکا اقدام به انتشار ویدئویی از افزایش گرمای زمین از سال ۱۸۸۰ کرده است.

ویدئوی منتشر شده توسط ناسا که این تصاویر از آن گرفته شده نشان دهنده تغییرات گرمای زمین از سال ۱۸۸۰ تا سال ۲۰۱۱ طی ۲۶ ثانیه است.

این ویدئو نشان می دهد که درحالیکه انتشار گازهای گلخانه ای از تولید انرژی، خودروها و صنایع افزایش یافته است، دمای زمین نیز افزایش یافته است به طوریکه این دما در دهه ۱۹۷۰ بسیار شدید شده است.

موسسه مطالعات فضایی گودارد ناسا در نیویورک که گرمای سطح کره زمین را به طور مرتب مورد نظارت قرار دارد، این ویدئو را ساخته تا نشان دهد که چگونه زمین ظرف چند دهه آینده گرمای بیشتر از آنچه که امروز وجود دارد را تجربه می کند.

جیمز هنسن مدیر این موسسه اظهار داشت: ما می دانیم که سیاره زمین بیش از آنکه انرژی آزاد کند، انرژی جذب می کند. از این رو ما شاهد افزایش این دما در آینده خواهیم بود.

وی افزود: حتی با تأثیرات سرمایشی ” لانینا” و کاهش فعالیتهای خورشیدی طی چند سال گذشته ، سال ۲۰۱۱ یکی از گرمترین سالهای ثبت شده میان ۱۰ سال بوده است.

لانینا وضعیتی است که در قسمت مرکزی و شرقی استوایی اقیانوس آرام، آب سردتر از حالت طبیعی می شود. لانینا در هر سه تا هفت سال اتفاق می افتد و درجه حرارت آب دریا سرد می شود. این پدیده حاصل تغییر اختلاف فشار منطقه است و اجازه می دهد سطح آب‌های اقیانوس در قسمت شرقی سردتر از حالت معمول شود و در قسمت‌های حاره غربی گرم تر از حالت عادی گسترش یابد.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.