افزایش صد درصدی محصولات لبنی درشیراز

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تولید شیر و محصولات لبنی در شیراز، ۱۰۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

محمدامین حنیف‌پور تولیدکننده محصولات لبنی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، با بیان مطلب بالا گفت: تولید شیر و محصولات لبنی در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری کارخانه پگاه فارس، معادل ۱۱ میلیارد تومان شیر و محصولات لبنی به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای حاضیه خلیج فارس صادر کرده است.

وی با بیان اینکه عمده اقلام صادراتی به کشورهای یادشده شامل دوغ، ماست، پنیر وشیرهای طعم‌دار است؛ اظهار داشت: روزانه ۵۰۰ تن فرآورده‌های لبنی در شیراز در این واحد صنعتی، تولید می‌شود.

حنیف‌پور با اشاره تولید شیرخشک دامی در کشور گفت: امسال برای اولین بار، شیرخشک دامی که تا سال قبل وارد می‌شد؛ توسط تولیدکنندگان داخلی صنایع لبنی شیراز تولید شد.

وی ادامه داد: میزان تولید شیرخشک دامی در حال حاضر تنها ۴۰ تن است؛ که در صورت رفع بعضی موانع در تولید گسترده این محصول، توان تولید بیش از ۲۰۰۰ تن شیرخشک دامی نیز در این استان وجود دارد.

گفتنی است؛ میزان نیاز داخلی به شیرخشک دامی سالیانه ۲۳۰۰ تن است که این تا سال قبل این مقدار به طور کامل از خارج وارد می‌شد.

حنیف‌پور با اشاره به قیمت پایه شیرخام گفت: با توجه به این قیمت (هرکیلو شیرخام ۱۱۰۰ تومان)، تولید شیرخشک دامی چندان مقرون به صرفه و سودآور نیست.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.