افزایش ضریب ایمنی در فعالیت های نفتی دریای خزر

مسئول امور اجرایی و نظارت مدیریت مهندسی و ساخت شرکت نفت خزر از نصب پد هلی کوپتری (Heli-Deck) روی شناور کاسپین ۳ خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، علی اصغر کریمی گفت: شناور کاسپین ۳ دارای توانمندی و کاربری های متفاوت و یکی از این کارکردها امکان فرود بالگرد در شرایط اضطراری بر سطح این شناور است که قرار است به عنوان تنها شناور مجهز به پد هلی کوپتری در دریای خزر فعالیت کند.

وی افزود: سازه پد هلی کوپتری شناور کاسپین ۳ از جنس آلومینیومی است که براساس طراحی انجام شده فشار ضربه تا ۵٫۳ تن را تحمل می کند.

کریمی وزن سازه نگهدارنده در روی عرشه شناور ۲۹ تن اعلام و یادآوری کرد که مراحل مونتاژ و نصب این سازه روی عرشه انجام شده است.

به گفته او طول پد هلی کوپتر این شناور ۱۶٫۲ متر است، ضمن این که این پد مجهز به سیستم NDB Freq & Identification و مورد بازرسی و تایید سازمان هواپیمایی کشوری نیز قرار گرفته است.

براساس این گزارش، کاسپین ۳ به عنوان سومین شناور تدارکاتی و عملیاتی دریای خزر با همکاری شرکت صدرا (پیمانکار ساخت) با هزینه نزدیک به ۲۵ میلیون دلار ساخته و در اردیبهشت سال گذشته به نفت خزر تحویل داده شد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.