افزایش فارغ‌التحصیلان خارجی و بیکاری جوانان استرالیایی

۲۱ام بهمن ،

28-222.jpg

جوانان استرالیایی در یک رقابت سخت و فزاینده جهت دستیابی به فرصت‌های شغلی محدود در این کشور با فارغ‌التحصیلان خارجی دانشگاه‌های این کشور قرار دارند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر پایه این گزارش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی تازه که از سال ۲۰۱۱ در استرالیا ایجاد شده است، تقریبا تمامی آنها توسط مهاجران این کشور که اکثریت قریب به اتفاق آنها را دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های استرالیایی تشکیل می‌دهند، اخذ شده است. این مطالعه به مشکلات پیش‌روی کشورهای غربی اشاره دارد که به دنبال رشد بیکاری، به مقصد اصلی مهاجران کشورهای آسیایی تبدیل شده‌اند.

نتایج حاصل از این گزارش حاکی از کاهش رشد استخدام و فرصت‌های شغلی برای شهروندان متولد استرالیا است که سبب این مسئله سیاست‌های اداره مهاجرت دولت فدرال این کشور عنوان شده است؛ چرا که این قوانین سبب سرازیر شدن خیل عظیم مهاجران به استرالیا شده و آنها توانسته‌اند تمام ظرفیت‌های شغلی ایجاد شده‌ را به اشغال خود در‌آورند. این در حالی است که در این دوره زمانی، ظرفیت بالقوه نیروهای کاری نیز در استرالیا در حال رشد است که نتیجه آن افزایش نیروهای بیکار در این کشور می‌باشد.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، این گزارش اضافه می‌کند دولت فدرال این کشور، در اثبات ادعای خود مبنی بر سیاست‌های قانون مهاجرت، با توجیه افزودن نیروهای کارآزموده و تحصیل کرده جهت پر کردن فضای خالی مشاغل در این کشور، ناتوان بوده و در اشتباه است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.