افزایش قابل توجه نابرابری های اجتماعی در “انگلیس”/ثروتمندان انگلیسی چه کسانی می باشند؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نابرابری ها در انگلیس بین ثروتمندان و فقرا به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و سبب نگرانی بیش از پیش شهروندان این کشور شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس۲۴، لندن پایتخت انگلیس، جزیره ای از ثروت در کشوری با نابرابری های بسیار به شمار می رود.

بر اساس گزارش ممتاز به نقل از سازمان “آکسفام”، پنج خانواده ثروتمند برتر انگلیس به شرح زیر توصیف شده اند: “دوک وستمینستر” که ۹٫۵ میلیارد یورو ثروت دارد، ثروتمندترین شهروند انگلیسی به شمار می رود.

وی همه زمین ها و ساختمان های محله های می فیر (Mayfair) و بلگراویا (Belgravia) لندن را در اختیار دارد.

“برادران روبن” با هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو ثروت در جایگاه دوم قرار دارند، “برادران هیندوجا” با هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون یور ثروت در رده سوم و “کنت کادوگان” با چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو ثروت در مکان چهارم قرار گرفته اند.

در این رده بندی “مایک آشلی” با چهار میلیارد ثروت در جایگاه پنجم است و بالاخره “ملکه الیزابت” در جایگاه دویست و شصتم ثروتمندان انگلیسی قرار دارد.

این پنج خانواده ثروتمند انگلیسی در مجموع، معادل ۲۰ درصد از جمعیت فقیرتر انگلیس یعنی ۱۲ میلیون نفر ثروت دارند.

“بن فیلیپس” از انجمن آکسفام می گوید: انجمن ما هر روز با اشخاص فقیر جامعه انگلیس کار می کند؛ آنها گرسنه اند، ما از مسئولان سیاسی می خواهیم اندکی بین اشخاص بالای هرم و اشخاص پایین هرم که برای بقای خود مبارزه می کنند، تعادل برقرار سازد.

این نابرابری ها در همه کشورهای اروپا وجود دارند، اما در انگلیس این نابرابری ها به سبب حمایت های کم اجتماعی از قشر متوسط، دو چندان شده است.

پیش بینی های اخیر موسسه آمار انگلیس تاکید می کند نوزادی که در محله مرفه نشین “نایتز بریج” لندن متولد می گردد، می تواند امیدوار باشد ۹۷ سال عمر خواهد کرد، اما نوزادی که در محله فقیرنشین “بیرکنت” نزدیک لیورپول به دنیا بیاید بیش از ۶۶ سال امید به زندگی نخواهد داشت.

این رقم از میانگین امید به زندگی در بنگلادش نیز کمتر است. انگلیس ممکن است به سمت جامعه ای پیش برود که در آن شکاف امید به زندگی بین اشخاص ثروتمند و اشخاص فقیر، ۳۰ سال خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.